Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP #13 eller MacBook Air

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Då min gamla MBP "15 snart har gjort sitt så är jag på jakt efter en ny laptop. Jag tycker att 15-tummaren är för tung och är ute efter en dator som är lättare att bära runt på.

MacBook Air känns givetvis som det naturliga valet. Samtidigt vill jag kunna använda datorn för att koppla den till TV och kolla film i bland. MacBook Air har väl inte HDMI? Finns det adapter som gör den HDMI-kompatibel (inkl ljud) eller måste man ha separat ljud- och videokabel?

Hur stor är prestandaskillnaden i övrigt? Jag vill kunna göra enklare redigeringsjobb i Photoshop, köra hyfsat stora Excel-filer men i övrigt mest surf, Spotify och vanligt datoranvändande.

Hur stor är den faktiska skillnaden i batteritid?

Tacksam för hjälp.

Inser nu att de nya MBP inte heller har HDMI...

Det finns adaptrar för att få HDMI till både MBA och MBP.

Min fråga är om du tycker att de ca 700 gram som en "13" MBP har i mervikt inte är värt det i form av mer för pengarna samt en bättre trackpad.

Dessutom är det inte rekomenderat enligt macrumors att köpa en MBA just nu då det ryktas om uppdateringar:

Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

MBA har inte uppdaterats på länge och att köpa den i dagsläget är nog en dålig affär.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-19 10:49

Man kan ju även göra en riktigt bra affär om man väljer att köpa Beg.

Uppdatering

Frågan är om uppdateringen kommer nästa år eller om en månad. Samt VAD uppdateringen kommer bestå av.

Jag vet inte vad man skulle kunna trycka in i ett sånt litet skall som skulle vara så mkt bättre än det som sitter i den i dag.

Har iaf konstaterat att jag hellre vill ha en air än en mbp. Formatet är oslagbart för mig.

Kan man köpa en begagnad Macbook Air med standard HD och byta till en ny SSD-disk i den? Är det meckigt/kan man göra det själv?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-08-24 20:34
Ursprungligen av funkybruno:

Kan man köpa en begagnad Macbook Air med standard HD och byta till en ny SSD-disk i den? Är det meckigt/kan man göra det själv?

Inget problem. Jag har en Rev A med PATA, men har man Rev B/C så är det SATA vilket ger ett större urval.

1
Bevaka tråden