Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fick min iphone 4-bumper idag

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick som sagt min bumper idag. Tidigare än utlovat men det tog ändå tre veckor.
Mina sponta reaktioner efter att ha strappat på den och använt är följande:
Telefonen glider av uppenbara friktionsskäl inte lika lätt ner i fickan.
Den fyrkantiga designen är förlorad vilket omöjliggör att ställa den på kant när man kollar ex youtube.
Den sitter lite löst på. Jag föreställde mig att den skulle vara mjukare och som en gummisnodd skulle träs på. Den har mer av en hårdare ram.
Det marginella problemet med death grip är helt borta.
Det lite svårare att nå ljudlösknappen.

Detta är mina initiella reflektioner som jag kände för att dela med mig av.

Håller fullständigt med dig om dina upplevelser!
Efter ca 2min på åkte den ner i skrivbordslådan. Där får den nog stanna.

Aldrig gillat skal till mina iPhones, tar fullständigt bort känslan.
Denna påminde tyvärr om skalen..

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-08-24 11:07
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Håller fullständigt med dig om dina upplevelser!
Efter ca 2min på åkte den ner i skrivbordslådan. Där får den nog stanna.

Aldrig gillat skal till mina iPhones, tar fullständigt bort känslan.
Denna påminde tyvärr om skalen..

Fick också min som jag beställde för att den var gratis:$ men den åkte av ganska snart, det finns en annan nackdel med den svarta bumpern, jag tyckte min iPhone började likna en Samsung Galaxy med den på (rysning)

Inväntar min. Det har gått en vecka idag (torsdag) sedan jag fick ett mail av Apple om att jag skulle få den inom 5-7 dagar, så den bör ju vara på plats snart. Men jag har (för tillfället) plastfilm fram och bak mot repor men även 3 stycken Incipio Feather-fodral (Svart, Blått och Lila) som jag byter mellan de dagar jag känner för att ha ett fodral.

Ska bli kul att se hur man trivs med en Bumper!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-08-23 23:36

Beställde Incase Snap Case - Clear... då den såg bättre ut än bumpern. enl YouTube - Incase Snap Case Review for the iPhone 4

Avvaktar leverans. (Apple har skickat, den 21:a)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-24 08:01
Ursprungligen av Henil:

Beställde Incase Snap Case - Clear... då den såg bättre ut än bumpern. enl YouTube - Incase Snap Case Review for the iPhone 4

Avvaktar leverans. (Apple har skickat, den 21:a)

Jag beställde exakt samma skal någon dag efter releasen och fick min skickad den 20:e. Spännande och se hur det ser ut, när det väl kommer...

Dito och den är också på väg:)

Däremot så såg jag den svarta bumpern igår (en kollega hade fått den) och den kändes inte heller helt fel

Citat:

Beställde Incase Snap Case - Clear

Jag beställde en Smoke och den kom i fredags. Till min förvåning är den aningen för liten. Det fattas cirka 0,5mm på bredden. Följden är att telefonen sitter snett i den. Flera på nätet vittnar om det, tydligen verkar det inte vara samma problem med Clear. Värmer jag upp den lätt med hårtorken så passar telefonen men så fort den svalnar ned till rumstemp så poppar telefonen upp på ena sidan. Tur det var gratis. Jag ska värma upp den rejält och se om jag kan få den att töja sig det lilla som fattas.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2010-09-06 21:21

får jag ingent fodral tog ner appen men nä stog det när jag skulle beställa .kan det va så att telefonen kommer från usa .kanske därför jag inte får något skal .någon som vet?telefon köpt 12-8-2010

Ursprungligen av swag:

får jag ingent fodral tog ner appen men nä stog det när jag skulle beställa .kan det va så att telefonen kommer från usa .kanske därför jag inte får något skal .någon som vet?telefon köpt 12-8-2010

Jag har väldigt svårt att förstå vad du skriver. Stod det "nä"?

Ursprungligen av swag:

får jag ingent fodral tog ner appen men nä stog det när jag skulle beställa .kan det va så att telefonen kommer från usa .kanske därför jag inte får något skal .någon som vet?telefon köpt 12-8-2010

"
Får jag inget fordral till min telefon?
Jag tog ner appen från Appstore, men när jag körde den ville den inte låta mig beställa.
Kan orsaken vara att telefonen kommer från USA?
Kan det vara därför jag inte får ngt skal/fordral?

Någon som vet?
Telefonen är inköpt 12 Aug 2010
"

Senast redigerat 2010-09-07 09:35
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-07 09:32

Bra översatt

Ursprungligen av Patric08:

Fick som sagt min bumper idag. Tidigare än utlovat men det tog ändå tre veckor.
Mina sponta reaktioner efter att ha strappat på den och använt är följande:
Telefonen glider av uppenbara friktionsskäl inte lika lätt ner i fickan.
Den fyrkantiga designen är förlorad vilket omöjliggör att ställa den på kant när man kollar ex youtube.
Den sitter lite löst på. Jag föreställde mig att den skulle vara mjukare och som en gummisnodd skulle träs på. Den har mer av en hårdare ram.
Det marginella problemet med death grip är helt borta.
Det lite svårare att nå ljudlösknappen.

Detta är mina initiella reflektioner som jag kände för att dela med mig av.

Nu när det snart har gått tre veckor sen jag började använda min bumper kan jag konstatera att jag älskar den. Man känner inte man måste hantera telefonen som en mingvas längre. Den lilla kanten som utgör ett mellanrum mellan telefon och ex ett bord gör att man mjukt och smidigt kan lägga ner den utan att man behöver vara överdrivet försiktig. När man håller telefonen i handen så känns det tryggare, den slinker inte ur greppet.
Att bumper som jag tidigare nämnt helt eliminerar "death grip" är faktiskt befriande, förr tänkte jag på hur jag höll telefonen, inte längre.
Tycker faktiskt att det är det snyggaste fodralet. Det finns så klart inget fodral som gör rättvisa åt telefonens design, men detta är det minst designhämmande alternativet i min mening.
Jag rekommenderar varmt bumpern det komplementär skyddsfilm på fram och baksida.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2010-09-07 16:25

tack för inlägget ,det va så jag menade

1
Bevaka tråden