Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två datorer på en hd?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-29 23:58

Har nåra gammla G3 desktop som saknar hd, men jag kör dom nu på extera och en saknar fortfarande HD så jag undrar om jag kan köra samma HD på två datorer? Extern scsi disk

  • Medlem
  • 2003-05-30 00:10

De kan ju inte vara inloggade samtidigt och dela system, om det är det du menar.

det borde väl innebära problem om båda datorerna ska leta efter nånting på HD:n samtidigt… Men du borde ju kunna låta dem turas om om att vara på om du kommer på nåt sätt att koppla in båda samtidigt. men det är en intressant tanke… :rolleyes:

  • Medlem
  • 2003-05-30 01:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
det borde väl innebära problem om båda datorerna ska leta efter nånting på HD:n samtidigt? Men du borde ju kunna låta dem turas om om att vara på om du kommer på nåt sätt att koppla in båda samtidigt. men det är en intressant tanke? :rolleyes:

Det är inte problemet. Problemet är att man behöver köra ett operativsystem som kan hantera flera klienter. Disken måste sitta i servern, och dela ut operativsystemet till en eller flera terminaler.

Jag vet inte varför du skulle vilja göra det heller. Köp en hårddisk för någon hundring istället.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-30 01:14

kom på att det 1. inte va en bra idé
2. hittade en disk

1
Bevaka tråden