Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InD CS4: Hur få kapslat format att applicera cstyle på punktlista?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-08-23 15:34

I våra InD CS2-mallar har vi några styckeformat som består av en kombo av punktlista och teckenformat.
Det första tecknet i texten på bilden är ett mellanslag som fångar teckenformatet (grönt). Pilen är punkten i en punktlista och påverkas alltså på samma sätt som det första tecknet i texten, dvs mellanslaget.
I InD CS4 påverkas punkten (pilen) inte av teckenformatet. Gör jag fel eller är det en funktionsförändring? Hur åstadkommer jag det jag lyckas med i CS2?

Om jag inte minns fel så "infogar" punktlistor en tab, vilket alltså gör att du som första bryttecken ska ha en tab. Mellanslag behövs inte då.

  • Medlem
  • 2010-08-23 22:52

I CS2 behövs inget bryttecken eftersom kapseln gäller anfangen. Jag försöker med fler kapslar och tabar som bryttecken utan framgång. Så här ser det ut i CS4:

Gör ett nytt teckenformat, med den grad, baslinjejustering etc som erfordras

  • Medlem
  • 2010-08-24 08:18

Men jag lyckas inte få något teckenformat att påverka punkten.

Titta under punktlistor, där kan du välja teckenformat för punkten

Precis som R säger, du ställer punktens format under punktlistan, sen gör du en kapsling för fetningen av första ordet upp till och med ":".
Funkar inte det? Då får du ju en c-style för punkten och en för fetningen på första ordet.

Dvs:

  • Medlem
  • 2010-08-24 11:09

Ah, nu ser jag. Tack!
Hur som helst är beteendet nytt.

1
Bevaka tråden