Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som lyckats sätta upp bankkonto korrekt i iTunes connect?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-23 14:50

Försöker förgäves publicera min första iPhone app till App Store. När jag ska ange banknummer i iTunes Connect så får jag fel att mitt banknummer ska vara 16 tecken långt. Det är bara 7 siffror (11 med clearing). Jag har ringt min bank och de har ingen aning. Har även provat att fylla ut med 0:or både före och efter. Både med och utan clearingnummer. Har provat med både Swedebank och Danska Bank. Ingen lycka.

Har mailat och ringt Apple och väntar på svar men det verkar ta sin lilla tid.

Någon som har några tips? På hur man kan ta sig förbi den här spärren?

Det är inte ett kreditkortsnummer du menar? De är nämligen 16 siffror långa.

Om du inte vill koppla ditt kort till iTunes kan du alltid köpa ett iTunes gift card på typ Teknikmagasinet och använda det för att skapa kontot och köpa appar, det går kanonfint.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-23 15:33

Jag försöker alltså skapa ett bank account dit Apple skickar över pengar när mina apps sålts på App Store.

Inte ange kreditkortsnr för att köpa något.

Det är inte ett IBAN-nummer du ska fylla i då? Alltså internationellt bankkontonr till just ditt bankkonto.

Från deras developer guide: https://itunesconnect.apple.com/docs/iTunesConnect_DeveloperGuide.pdf

Enter either your bank’s local clearing code or SWIFT code, depending on your bank’s location.
Alternatively, if your bank is located outside the United States, you can choose to lookup your bank. For
banks based in the United States, you must enter your bank’s routing code, typically found on your bank
statements and/or checks.

Hoppas det hjälper dig.

Kolla på din banks hemsida, flera banker har IBAN-uträknare där du matar in ditt kontonummer och clearingnummer och vips så spottar den ut ett IBAN-nummer.

Räkna ut IBAN för Swedbank.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-23 22:12

Jag behövde inget IBAN. Jag bara valde Sverige, och så clearingnummer och kontonummer!

Dock dök inte mitt bankkontor upp, men jag valde ett annat med samma clearingnummer, vilket enligt banken inte skulle vara något problem.

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden