Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som testat Belkin USB adapter?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-29 17:35

Är det någon som testa Belkins USB-adapter?

Saxat från Belkins hemsida:

Advantages
? Offers built-in security using 128-bit encryption and authentication, allowing you to securely access any Bluetooth device without wires
? Installs easily with Plug-and-Play convenience
? Allows you to work at distances of up to 10 meters*
*10m range is dependent upon environment, number of users, and other wireless devices within immediate proximity.
? Adds Bluetooth connection capability to your USB desktop computer
? Works with any device enabled with Bluetooth v1.1 technology
? Supports Microsoft® Windows® 98 SE, Me, 2000, and XP
? Compatible with Mac OS X v10.2 and higher*
*Mac OS X driver and software provided by Apple.

Men det kanske inte var det du frågade efter?

Vet någon om dustin/posten kommer att lägga på frakt för endast den? De har otydliga regler för det tycker jag. Om inte så ska jag beställa en i morgon!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-30 00:27

Som jag fattar det tillkommer det 120kr i porto till priset. Ett allternativ om man bor i Göteborg är ju att i butik köpa denna adapter istället. Inte lika stilren, men billigare utan porto. Den mäter 61x23x10mm, Belkin mäter 57mm (L) x 24mm (W) x 10mm (H).

Den där Inet-saken var bland det fulaste i adapter-väg jag sett... Nåja, jag skickade ett e-brev till Dustin och frågade hur dom behandlar en order med en så liten sak. Jag kan återkomma när dom har svarat.

Dustin svarar:
Vi änvänder alltid företagspaket till alla våra produkter, detta har med logistik, försäkringar och avtal att göra.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-30 11:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jens H
Som jag fattar det tillkommer det 120kr i porto till priset. Ett allternativ om man bor i Göteborg är ju att i butik köpa denna adapter istället. Inte lika stilren, men billigare utan porto. Den mäter 61x23x10mm, Belkin mäter 57mm (L) x 24mm (W) x 10mm (H).

Jag har testat den. Funkar finfint.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-30 12:01

Belkins? Eller den fula billigare?

Har inget till övers för belkins produkter, jag upplevde mycket bristfällig kvalitet på deras produkter och material val.
Detta var tvärt emot rekommendationerna - som gjorde gällande att Belkin är ett kvalitets märke..
Nu fick du min syn på belkin om det kan vara till någon nytta:D

  • Oregistrerad
  • 2003-05-30 13:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jens H
Belkins? Eller den fula billigare?

Den fula från Bluetake (Inet)...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jens H
Som jag fattar det tillkommer det 120kr i porto till priset. Ett allternativ om man bor i Göteborg är ju att i butik köpa denna adapter istället. Inte lika stilren, men billigare utan porto. Den mäter 61x23x10mm, Belkin mäter 57mm (L) x 24mm (W) x 10mm (H).

Jag har precis fått in adapters som har storleken 58mm x 19mm x 7mm som är blå/lila.

5 återförsäljare och testlabbet tittar på dom nu och förhoppningsvis kommer återförsäljare börja sälja dom redan nästa vecka. Priserna sätter dom dock själva.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-01 22:57

Vad heter dom? Så man vet vad man ska leta efter.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag har precis fått in adapters som har storleken 58mm x 19mm x 7mm som är blå/lila.

Vad är det för fabrikat och ungefär vart tror du priset kommer att landa på? Är det i stil med Dustin/Inet eller mer åt Apple Store/Macoteket?

1
Bevaka tråden