Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det en switch jag behöver?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-08-22 19:30

Väntar med spänning på att Canal Digital skall uppdatera sin programvara till PVR-boxen. Då skall man kunna ansluta boxen till internet och kunna komma åt en del nya tjänster.

Dessutom har jag en Bluray-spelare som jag också vill ansluta till nätet. Jag har tidigare testat att ansluta Bluray-spelaren med kabel till Expressen och det fungerade u.a.

Min tanke är att koppla dessa via en switch till en Airport Express med tp-kabel.
Kommer det att fungera? Finns det någon liten smidig switch för inte alltför mycket pengar?

Det beror på vad för nätverksutrustning du har i övrigt. Har du något modem/router utöver Airporten? Är det en router så räcker det med en switch (men då har den troligtvis en inbyggd dito) och har du ett modem så lär du troligtvis behöva köpa en sådan router, iom att Airporten bara kan dela internet trådlöst.

  • Medlem
  • 2010-08-23 04:03

Ursäkta otydligheten. Jag har redan ett Airport-nätverk med en Extreme och två Express. Där fungerar Extremen som router ansluten till mitt ADSL-modem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-23 08:20

Ok, du ska alltså koppla fler än en enhet till en Express för både PVR boxen samt din Bluerayspelare och undrar om det är en switch du behöver för att göra detta? Är din fråga detta så; ja, en switch kommer göra precis det du efterfrågar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-23 09:20

Då expressen körs via WIFI spelar det egentligen ingen roll vilken av William WMs tips du väljer. Dock rekommenderar jag även dessa.

  • Medlem
  • 2010-08-23 11:52

Då vet jag vad jag skall skaffa, Återstår bara för Canal Digital att uppdatera programvaran...

1
Bevaka tråden