Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tunn innerdörr dödar Airport!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 16:43

Tjena Jag har precis möblerat om hemma för att kunna stänga en dörr till köket(för bättre ljudbild!) men det vart sådär lyckat nu har jag inget internet längre,har lagt ner ett jävla jobb(och pengar på högtalarkabel),men nätet bara dör! har full mottagning står det men voddler fryser hela tiden spotify med,då måste jag lyfta datorn i 10sec så kommer det i gång igen,Fett frusterande, vad kan jag göra? Har en iMac i sovrummet helt utan dessa problem!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 18:08

Jag fixade det genom att dedicera en iMac 17" till musikenhet så länge!
Å det ser ju rätt fett ut(hihi),den värkar inte ha problem med en tunn innerdörr som min MB-Black har!

Jo, fysikens lagar kan ställa till det ibland. Provat att mixtra med basstationens placering? Kan ibland räcka med att flytta den någon meter ifall det är något hörn eller liknande i vägen - ju friare sikt desto bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 18:36

här hemma har vi ett gratis nät över WiFi som jag kör på!
Så ingen basstation att flytta på!
Men jag löste det så att jag styr iMacen med TeamViewer från min iPhone och MacBook,inte optimalt men funkar så länge,tills jag kommigt på vart problemet ligger!

Ett alternativ kan vara att köpa en Airport Express och använda den för att förlänga/förstärka signalen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 19:35

det funkar inte med en Airport Extrem?
för en sådan har jag någon stans!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-08-23 10:00

Det borde fungera lika bra.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-08-23 13:54

Har du routern i köket?
Köket är en lite jobbig plats att ha trådlöst nätverk i eftersom det finns så många andra apparater som kan störa nätet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-24 00:09

näää jag har ingen router alls!
Här har vi fritt Wlan i hyran!
fast just nu funkar det fett dåligt!
innan jag möblerade om funkade det kanon!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-25 18:36

Så där ja,Då va problemet fixat!
Lösningen heter AirPort Extrem!
Satt i dag och pratade men en nätverksteckniker och fick reda på hur omständigt det var att få en repeter att fungera med instälningar i rautrar och nätinstälningar,men detta på PC språk,men i Exremen va det bara stoppa i en nätvärks kabel mellan min uppkopplade Mac och Exremen,slå på delning(brige),uppdatera, så va det klart!
Gratis vart det med,då jag fått extremen från jobbet!

1
Bevaka tråden