Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort Superdriven i iMacen, och ersätta med HD eller SSD?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla macanvändaree !

Nu är det så jag är så sugen att skaffa SSD till min iMac och att byta hårddisk som är i min. Jag tycker den låter lite väl mkt.

Nån som vet om man kan fixa så man kan tabort superdrivern så man får plats med en hdd och en SSD i datorn? Jag undrar hårddisken som är med imac hur stor är den? är det en 2,5 eller 3,5?

2.5" skulle jag tro. Har svårt att tro att en 3.5" får plats ens.

Ursprungligen av yabbah:

2.5" skulle jag tro. Har svårt att tro att en 3.5" får plats ens.

Jag hittar ingen information om detta därför jag undrar. vet du om det finns obticbay eller vad det heter till iMac eller finns det bara för det bärbara?

Prova googla p¨"imac exploded view" så bör du kunna få fram en sprängskiss på din iMac-modell.

Lycka till.

Det ska gå men du bör undersöka saken ordentligt först, verkar som man måste undvika att fläkten går på högvarv. Jag kör med SSD+HD i min Macbook och jag är grymt nöjd.

Ursprungligen av jonken2000:

Det ska gå men du bör undersöka saken ordentligt först, verkar som man måste undvika att fläkten går på högvarv. Jag kör med SSD+HD i min Macbook och jag är grymt nöjd.

Hur menar du nu? Man har ju datorn avstängd när man öppnar datorn och sätter i SSD eller HDDn? Men jag har ju intel i5 quad så den borde väl klara av att ha SSD och HDD utan att överbelasta?

Ursprungligen av yabbah:

2.5" skulle jag tro. Har svårt att tro att en 3.5" får plats ens.

3,5 tum får plats, och det är precis vad den har.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-08-22 17:01

iMac Repair - iFixit har säkert guider för hur du plockar isär just din modell.

1
Bevaka tråden