Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Zyxel 660HW-61.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-08-21 17:37

Hej.

Jag har Zyxel 660HW-61, som är router och modem. Till den har jag 2 MBPs och 2 Iphones kopplade (trådlöst).
Detta funkar dock inte så bra. Internet dör lite då och då, och det kommer upp på datorerna att datorns ip-adress används av en annan dator.
Om man tankar så blir internetet riktigt långsamt, men nerladdningen går snabbt, 1-2mb. Kan ngn hjälpa mig vad för inställningar jag ska ha på routern för att det ska funka smidigare.

Tack.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-21 23:12

Vad har du för operatör, och vilken hastighet är det du betalar för?

Ju fler enheter som delar, desto mindre utrymme blir det för varje, så en grundhastighet på 8mbit (minst) och uppåt är väl mer eller mindre ett krav om inget ska söla ner. Upphastigheten är minst lika viktig, Comhem och andra (ja, de flesta bredbandstyper som inte är fiber) erbjuder 1mbit/s upp i grundutförande, och bara det brukar vara en tillräcklig flaskhals om man ska göra något tungt på flera enheter (spel, streaming av film, osv).

  • Medlem
  • 2010-08-22 11:32

Tack.
Jag har NetAtOnce, ADSL 24. Ingen spelar eller streamar något, utan det är mest surf och lite tankande. Ska man ändra MAC adresserna? Jag har inte koll på detta, så jag vet inget, förutom att ngt är fel.

1
Bevaka tråden