Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag in min universitetets-email LiU(Linköping) på Mail i Mac OS X?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur får jag in min universitetets-email LiU(Linköping) på Mail i Mac OS X? Jag har sökt information men inte funnit någon, tänker mig att någon här säkert har det. Jag vet att frågan är något smal men hoppas på att någon kan hjälpa mig.

Mvh John

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-10-14 16:16

Beror på vars din epost ska hämtas ifrån, enda sidan jag fan med tekniska specifikationer är lysator
https://datorhandbok.lysator.liu.se/index.php/IMAP_och_POP - är det dom uppgiffterna ?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-10-14 16:19

Eller är det https://support.comaround.se/content/guide/textGuide.aspx?guideID=79825 - i så fall så bör du köra Snow Leopard för Outlook stödet

gällande den första länken så:lysator tror jag inte är samma mail som jag använder mig utav. Jag använder mig av: anvä[email protected]
Jag kanske gör enklast i att maila någon på universitetet

På den andra länken kom jag inte in:

You can not currently access the ComAround Self Service Portal.

Probable error: Login name or password not specified or invalid IP adress.

ComAround Scandinavia AB
www.comaround.com
+46 (0)8 580 886 40

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-10-14 17:05
Ursprungligen av bergmanorama:

gällande den första länken så:lysator tror jag inte är samma mail som jag använder mig utav. Jag använder mig av: anvä[email protected]
Jag kanske gör enklast i att maila någon på universitetet

Det ska finnas en handbok med instruktioner på LiU students om de inte har ändrat.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-10-14 19:31

Min student-liu-mail ser ut så här i mail:
Account information:
Incoming mail server: imap.gmail.com
User name fö[email protected]
Advanced:
Use SSL
Authentication: Password

och smtpn är:
smtp.gmail.com
User name: fö[email protected]
Use SSL

Har du aktiverat imap-stödet? Kom ihåg att ditt mail-lösenord inte nödvändigtvis är samma som det till ditt LiU-ID.
Lycka till

Hej! Tack för hjälpen, jag lyckas dock inte komma åt incoming server eller smtpn. Jag använder rätt lösenord och rätt användarnamn. Jag har avaktiverat pop och återaktiverat det, IMAP-stöd är aktiverat.
Jag undrar vad jag gör fel?

Apple Mail 3.0 (Leopard) - Gmail Help

jag hittade även denna guide men byter där ut gmail.com till student.liu.se dock utan resultat.

Mail är i version 3.6

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-17 23:33

Finns det exchange-stöd på LiU än?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-10-17 23:47
Ursprungligen av JockeBo:

Finns det exchange-stöd på LiU än?

För anställda finns det, vet inte hur det är för studenter. Har gmail exchange-stöd?

Kolla om du har forward på e-post kontot. En annan idé bara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-21 14:46

Tänkte bumpa den här tråden. Har haft synkat via imap min LiU mail i 1,5 år nu både på min iPhone och min MBP 10.6.4 och det har funkar jättebra. Nu installerade jag om OSX för att jag bytte hårddisk och nu vägrar den (trots samma inställningar!) att synka mailen. Den klagar på invalid credentials. Någon som har hittat en lösning? Har googlat förgäves.

1
Bevaka tråden