Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SmartCard till Mac?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon här som sett någon SmartCard-läsare med drivrutiner för Mac?
Allra mest är jag ute efter en PC Card-läsare. Dvs en SmartCard-läsare för användning i PC Card-platsen. Det finns gott om dem till Windows (surprised?).

Är det någon här på 99mac med praktisk erfarenhet av SmartCard på Mac?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-29 21:10

Kanske är helt ute och cyklar, men jag har testat en CompactFlash-läsare som stoppas i PCMCIA-platsen. Funkar fint och monteras upp som en drive i OS X. Inga drivisar eller nått.

/ E

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-29 21:20

Jag har läst att man håller på att implementera stöd för kortläsare i OSX eftersom det amerikanska försvaret krävde det. Jag tror att det kommer till Panther.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-29 21:24

Jag var ute & cyklade. Sorry

Citat:

Skrevs ursprungligen av Puppet
Jag har läst att man håller på att implementera stöd för kortläsare i OSX eftersom det amerikanska försvaret krävde det. Jag tror att det kommer till Panther.

Man kan ju hoppas på det. Det är många säkerhetstekniker som saknas i MacOS.
Hoppas de kommer med ett GUI till IPSec:en också.

Sen finns det ju olika BSD-lösningar på det. Men hur som helst måste man ha en läsare med drivrutiner också (utöver nåt grundläggande PKCS-stöd), och det är ju inget Apple kan trolla fram bara sådär.

Men vem vet, Apple kanske får ett ryck och bygger in SmartCard i nya datorer (*hoppas!*)

1
Bevaka tråden