Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte förnya supporterstatusen

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad har hänt? Fick brev om att förlänga min supporterstatus, vilket jag ju gärna gör. Men under 99.se/supporter finns inget att förlänga... Hjälp mig betala! Har skrivit till supporten för ett par dagar sedan men därifrån har jag icke hört något.

Eller... är det för att jag eleverats till Veteran (bugar ödmjuk) som jag inte kan/får/behöver betala?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-10 20:27
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Vad har hänt? Fick brev om att förlänga min supporterstatus, vilket jag ju gärna gör. Men under 99.se/supporter finns inget att förlänga... Hjälp mig betala! Har skrivit till supporten för ett par dagar sedan men därifrån har jag icke hört något.

Eller... är det för att jag eleverats till Veteran (bugar ödmjuk) som jag inte kan/får/behöver betala?

Jag tittade också in på det samma för mig . Går inte att välja något betalnings alternativ längre efter att jag gick från senior till veteran. ??????

En fråga bara. Jag har äntligen fått tillbaks min veteran titel som jag fick ha en kortare tid för ett tag sedan men sen blev fråntagen.

Kan man både vara veteran och supporter . Kalla det "veteransupporter" ?

Vill ju inte gärna förlora min veteran titel nu igen

Kan man inte fixa till det. Martin, Arvid och & comp........ ?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-10 21:15

OT: Ny titel; Supveteran

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-10 21:23

Jag har rapporterat det i projektsystemet så kommer Björnström & Arvid få det på sitt bord.

/Tangen

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-01-11 01:11

Kan någon ladda upp en skärmdump på hur det ser ut när man inte kan välja. Har testat, men lyckas inte återskapa det som verkar beskrivas.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-01-11 08:15

Såhär

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-01-29 16:16

I och med att Mija redan har prenumererat på en prenumeration och den inte gått ut än så är det inte så konstigt att du inte kan välja en ny prenumeration.

Såhär ser det ut för mig.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-20 19:01
Ursprungligen av Arvid:

I och med att Mija redan har prenumererat på en prenumeration och den inte gått ut än så är det inte så konstigt att du inte kan välja en ny prenumeration.

Såhär ser det ut för mig.

Nu har min prenumeration gått ut. Vilken är din nya förklaring till att det inte går att förnya?

Ursprungligen av Mija:

Nu har min prenumeration gått ut. Vilken är din nya förklaring till att det inte går att förnya?

Det betyder att du har hamnat i samma limbo som många andra här. Välkommen in i "klubben" av undrande själar

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-20 21:48
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det betyder att du har hamnat i samma limbo som många andra här. Välkommen in i "klubben" av undrande själar

Ja det är iaf lite bättre än förra gången supporterprenumerationen gick ut, då förlorade jag även skrivrättigheterna.

Skärmdump

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-02-14 16:41

Tack för dumpen Hagelin! Kan ha att göra med att du är veteran. Jag ska kolla upp det!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-05-11 16:36

Hur går det med denna bugg?
Jag har exakt detta problem och jag skulle tro att det uppstod i samband med att jag blev veteran och supporterstatusen gick ut i tid.
Hänvisar till bilden Hagelin bifogade då det ser likadant ut här.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-08-10 17:43

Jag fick just ett mail om att mitt supporterkonto snart går ut. När jag klickar på länken i mailet så kommer jag till en sida med mina aktiva tjänster men ingen möjlighet att betala/förlänga supporterkontot. Måste jag vänta tills kontot verkligen har gått ut (12/8)?

Jag har samma problem. Min betalning gick från PayPal den 12/8 men jag antar att statusen löpte ut innan dess eftersom jag haft reklam längre och fortfarande har det.

Jag har mailat såväl en adress på kundtjanst[a]mac.se som någon mer support-adress som jag fn inte kan hitta igen

@joakimo: ++

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-17 16:57

Cogito ergo Mac: Om du hör något kan du väl rapportera här. Det är fortfarande samma fel för mig, jag har provat andra webbläsare men felet består.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-08-17 19:12

Jag har fortfarande samma problem, det går inte att förlänga/förnya.

Ett av skälen till att jag betalar avgiften på 99kr per år är just att slippa reklamen. När jag sitter vid Macen har jag iofs Klicktoflash som gråar ut mycket av den animerade reklamen men då jag, som nu, surfar in från min Touch täcks halva skärmytan av reklam.

Om inte "felet" fixas snart o jag inte kan se någon skillnad på vanlig användare o supporter, har jag ärligt talat svårt att se meningen med att"prenumerera" på Supporter-titeln

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-20 17:13
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Ett av skälen till att jag betalar avgiften på 99kr per år är just att slippa reklamen. När jag sitter vid Macen har jag iofs Klicktoflash som gråar ut mycket av den animerade reklamen men då jag, som nu, surfar in från min Touch täcks halva skärmytan av reklam.

Om inte "felet" fixas snart o jag inte kan se någon skillnad på vanlig användare o supporter, har jag ärligt talat svårt att se meningen med att"prenumerera" på Supporter-titeln

Ett dilemma med reklamen i touchen och iphonen, mycket förståligt problem, jag är säker på att björnström och the admin gänget fixar support buggen när dom gör någon större uppgradering i framtiden.

En liten grej men måste nog ses i ett större sammanhang. Jag är säker på att det är mer jobb än man anar.

Siten är ju uppe och det räcker en bra bit för mig eftersom den är relativt kostnadsfri

Ursprungligen av CUBEIS:

Ett dilemma med reklamen i touchen och iphonen, mycket förståligt problem, jag är säker på att björnström och the admin gänget fixar support buggen när dom gör någon större uppgradering i framtiden.

En liten grej men måste nog ses i ett större sammanhang. Jag är säker på att det är mer jobb än man anar.

Siten är ju uppe och det räcker en bra bit för mig eftersom den är relativt kostnadsfri

Grejen är den att tidigare fanns det en funktion som gjorde det möjligt för den som betalt in sin "avgift" att manuellt ställa om statusen. Jag bryr mig inte om om det står "Supporter" under min avatar utan bara att jag blir av med reklamen, vilket jag betalt för bland annat. Jag är ingen tekniker i web-teknik men för mig känns det inte som om det inte skulle vara särskilt svårt att, om så, manuellt ställa om inställningarna för alla användare som betalt in de 99 kronorna.

Sedan är också saken den att sist någon som i det närmaste kan sägas vara admin eller utvecklare hörde av sig med statusen på den här frågan i den här tråden var i februari då Arvid sa att han skulle "kolla upp det".

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-08-20 20:05
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Grejen är den att tidigare fanns det en funktion som gjorde det möjligt för den som betalt in sin "avgift" att manuellt ställa om statusen.

Det går fortfarande att ändra http://www.99.se/titel/

Ursprungligen av Mija:

Det går fortfarande att ändra http://www.99.se/titel/

Icke sa nicke. Bilden visar vad jag får när jag klickar på din länk

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-20 20:29
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Grejen är den att tidigare fanns det en funktion som gjorde det möjligt för den som betalt in sin "avgift" att manuellt ställa om statusen. Jag bryr mig inte om om det står "Supporter" under min avatar utan bara att jag blir av med reklamen, vilket jag betalt för bland annat. Jag är ingen tekniker i web-teknik men för mig känns det inte som om det inte skulle vara särskilt svårt att, om så, manuellt ställa om inställningarna för alla användare som betalt in de 99 kronorna.

Sedan är också saken den att sist någon som i det närmaste kan sägas vara admin eller utvecklare hörde av sig med statusen på den här frågan i den här tråden var i februari då Arvid sa att han skulle "kolla upp det".

Jag förstår och håller med dig, jag skulle gladligen betala 99 kr för samma tjänst men det går inte heller.

Men Arvid har säkert 1000 andra saker att göra både privat och i sitt normala jobb så hans tid är säkert begränsad. Man måste förstå det och försöka ta det lugnt. Han är inte avlönad och har redan gjort storverk för denna site på sin fritid ej att förglömma, så lätt att glömma det.

99 kr är en symbolisk summa men skulle förstås kunna bli pengar i ett större sammanhang med närmare 85000 medlemmar.

Men kanske inte så många som betalar för tjänsten, skulle vara roligare om fler "kunde" och ville stödja utvecklingen av denna site. Då skulle säkert mer jobb läggas på supporten och man kunde nästan avlöna en admin person, om det blev obligatorisk avgift för fullvärdiga medlemmar som jag ser som ett bra alternativ.

Men allt kräver administration och tid och kanske björnström prioriterar andra saker just nu i livet, och det måste man också respektera för han kräver inte mycket av oss gratis användare här på siten.

pssss. visst känner jag som dig oftast att har man betalat för en "tjänst" så ska det funka.

men 99mac.se ger så mycket annat så man får försöka blunda ifall något blir fel ibland när det inte gäller så mycket pengar. Man har gemenskapen, kunskapstillgången, glädjen som alla dagar i veckan motiverar 99 kr i luften tycker jag.

Senast redigerat 2010-08-20 20:49
Ursprungligen av CUBEIS:

Jag förstår och håller med dig, jag skulle gladligen betala 99 kr för samma tjänst men det går inte heller.

Men Arvid har säkert 1000 andra saker att göra både privat och i sitt normala jobb så hans tid är säkert begränsad. Man måste förstå det och försöka ta det lugnt. Han är inte avlönad och har redan gjort storverk för denna site på sin fritid ej att förglömma, så lätt att glömma det.

99 kr är en symbolisk summa men skulle förstås kunna bli pengar i ett större sammanhang med närmare 85000 medlemmar.

Men kanske inte så många som betalar för tjänsten, skulle vara roligare om fler "kunde" och ville stödja utvecklingen av denna site. Då skulle säkert mer jobb läggas på supporten och man kunde nästan avlöna en admin person, om det blev obligatorisk avgift för fullvärdiga medlemmar som jag ser som ett bra alternativ.

Men allt kräver administration och tid och kanske björnström prioriterar andra saker just nu i livet, och det måste man också respektera för han kräver inte mycket av oss gratis användare här på siten.

pssss. visst känner jag som dig oftast att har man betalat för en "tjänst" så ska det funka.

men 99mac.se ger så mycket annat så man får försöka blunda ifall något blir fel ibland när det inte gäller så mycket pengar. Man har gemenskapen, kunskapstillgången, glädjen som alla dagar i veckan motiverar 99 kr i luften tycker jag.

Många bra synpunkter och mycket sanning men jag väljer ändå att stå fast vid det jag säger. Det är en principsak. Jag är dessutom inte ensam om detta, några till har ju kommenterat detta här i tråden sedan om det är alla med problemet är väl i princip omöjligt att säga.

Om detta är något som är lågprio, något man jobbar på/fixas i nästa uppdatering så tycker iaf jag att det vore kul att veta eller är det för mycket begärt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-08 11:14

Jag har också samma problem nu. Hur många år ska det ta att lösa?

Ursprungligen av kenjon:

Jag har också samma problem nu. Hur många år ska det ta att lösa?

O hur många månader ska det ta innan någon admin eller utvecklare återkommer med lite feedback på vår feedback?

Jag sätter det här på morgondagens att-göra-lista (Scrum sprintplanering) På något sätt ska vi ha kommit vidare med ärendet då.

Nu har jag gått igenom följande konton - kan någon av er bekräfta huruvida "betalmenyn" nu är synlig på http://www.99.se/supporter/

  • Per Ejeklint

  • Cogito ergo Mac

  • Mija

  • kenjon

Nix, jag ser ingen betalmeny någonstans. Det påstås att jag är supporter men min supporterperiod gick ut för länge sedan.

Jag tror jag löste felet!

Citat:

<if condition="($subscription[subscriptionid] == 10 AND is_member_of($bbuserinfo, 4)) OR ($subscription[subscriptionid] == 9 AND is_member_of($bbuserinfo, 2)) OR ($subscription[subscriptionid] == 9 AND is_member_of($bbuserinfo, 29)) OR is_member_of($bbuserinfo, 6)">
<fieldset class="fieldset">

Jag tror inte jag behöver förklara vad felet var - så uppenbart!

Bevaka tråden