Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utöka filformatskompatibilitet i din iPhone/iPod

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

OPlayer från företaget olimsoft är en mediaspelare som tillåter användaren spela upp en rad olika format på iPhone/iPod som tidigare lyst med sin frånvaro.

Listan med formaten som stöds är mäkta imponerande och användare som ofta trilskas med att konvertera format kommer spara mycket tid. Några format som inkluderas i listan är MP3, WMA, RM, AAC, WMV, AVI, MKV, RMVB, XVID, MP4, MOV, 3GP och MPG.

Filöverföringen sker med hjälp av iTunes eller via ett webb-baserat gränssnitt alternativt över FTP.

På kort tid har flera mediaspelar av samma sort släppts på App Store, vilket kan tyda att Apple har mjukat upp restriktionerna om vad som godkänns.

OPlayer kostar 22:- och kan köpas här:
OPlayer for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-08-20 11:20

Verkar ju onekligen intressant! Någon som redan köpt och testat?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-20 12:02

Denna "OPlayer" ska tydligen vara väldigt buggig, efter vad jag har läst.

Oplayer är tusen gånger bättre än buggiga yx-player.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-20 17:46

Tyvärr tillåter inte Apple tredjepartsprogram att "komma åt" hårdvaran så att spela upp HD-material hackar enormt mycket, oavsett inställningar. Har testat några olika filer och format i 720p, ingen större skillnad.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2010-08-20 19:14
Ursprungligen av Durkslag:

Tyvärr tillåter inte Apple tredjepartsprogram att "komma åt" hårdvaran så att spela upp HD-material hackar enormt mycket, oavsett inställningar. Har testat några olika filer och format i 720p, ingen större skillnad.

Jag har också provat det med min 3GS, fick samma som du, att det hackar.
Någon som provat spela upp 720p på en i4?

Testade precis på iPhone 4, ser ut som att det går i halva FPS:en.. Men det är ju inte så konstigt, det är någon bugg i den, har ni inte läst vad som står i Appstore?

What's new in Version v1.15
- Support 720P XVID files for iPhone 4 (There is a choppy issue, we have already found and fixed it, will update a patch as soon as possible)

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-08-20 22:25

Testade med apple komponentkablen, men programmet stänger sig direkt med kabeln inkopplad.

För man över filmerna via iTunes som man för över dokument till tex. pages och numbers?

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-08-21 15:55
Ursprungligen av Patrik D:

För man över filmerna via iTunes som man för över dokument till tex. pages och numbers?

Japp...

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-23 12:25

Intressant men verkar inte vara värt pengarna än...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-25 11:07

Jag använder oPlayer på iPad, fungerar riktigt bra i mitt tycke! Kan se lite lite "lagg" ibland men fungerar över lag riktigt bra!

Jag använder CinexPlayer på min iPad som gör i princip samma sak (osäker på exakt vilka codecar den stöder), är superstabil och är gratis.

Var hittar man CinexPlayer? Jag hittar det inte på AppStore ialla fall.

Ursprungligen av ifan:

Var hittar man CinexPlayer? Jag hittar det inte på AppStore ialla fall.

Du måste ha ett amerikanskt iTunes-konto har jag för mig.

http://itunes.apple.com/se/app/id384098375?mt=8

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-29 11:26
Ursprungligen av keptang:

Du måste ha ett amerikanskt iTunes-konto har jag för mig.

CineXPlayer ? The best way to enjoy your Xvid movies for iPad on the iTunes App Store

Nej det behöver man inte då jag har laddat ner den och kör svenskt.

Ursprungligen av kainen:

Nej det behöver man inte då jag har laddat ner den och kör svenskt.

Helt rätt, jag googlade snabbt på den bara.
CineXPlayer är helt off-topic för denna tråd då appen endast finns för iPad.

Nån som vet om den stöder FLAC?

vilken app tycker ni är bäst för att titta på xvid på iphone/ipad?

Ursprungligen av wernham hogg:

vilken app tycker ni är bäst för att titta på xvid på iphone/ipad?

Varför?

Jag har flera iDevices och en ATV2; genom att konvertera filmer med iFlicks kan jag se dem i en iPhone, en iPad, på TV', (42" Plasma) genom ATV2:an eller på datorn...
Smidigt som attan, aldrig förstått behovet av Xvid etc och VLC-spelare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-21 23:49

Tackar!

Jag tycker inte någon app är bra på att spela filmer förutom den som redan finns, annars använder jag mig av Air Video Server, dock ska filmerna då ligga på datorn och streamas, men det fungerar så grymt bra, både över internet och WiFi, den app jag använder mest av alla.

1
Bevaka tråden