Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Docka till iPhone 4 saknas i svenska apple store?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-07-30 10:58

Jagar en vettig docka till min iPhone 4 men ser att Apples iPhone 4 docka saknas på svenska Apple Store. Den finns dock på amerikanska AS:

Apple iPhone 4 Dock - Apple Store (U.S.)

Man kan ju köpa en universal dock med adapter men det verkar som de flesta svenska butiker saknar adaptrar för iphone 4 i universal dock paketen. Någon som har hittat iPhone 4 dockan eller universal dock där iphone 4 adapter ingår?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-30 11:15
Ursprungligen av Iphone77:

Jagar en vettig docka till min iPhone 4 men ser att Apples iPhone 4 docka saknas på svenska Apple Store. Den finns dock på amerikanska AS:

Apple iPhone 4 Dock - Apple Store (U.S.)

Man kan ju köpa en universal dock med adapter men det verkar som de flesta svenska butiker saknar adaptrar för iphone 4 i universal dock paketen. Någon som har hittat iPhone 4 dockan eller universal dock där iphone 4 adapter ingår?

Undrar precis samma sak!
Var inne på min lokala Apple store direkt efter jag köpt iPhone4.
Dom hade ingen heller även fast dom fått in rätt mycket tillbehör som skal osv.
Dom visste inte heller när dom skulle få in dom.
Någon som vet om typ Elgiganten eller Siba eller liknande har så skriv gärna!

  • Oregistrerad
  • 2010-07-30 11:17

Det gick inte att hitta den via sökfunktionen på applestore men den finns:
Apple iPhone 4 Dock - Apple Store (Sverige)

Jag har inget tips om var man kan köpa docka, men min IPhone 2G docka passar utmärkt så den får duga tills det finns att köpa IPhone 4 docka

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-07-30 13:25
Ursprungligen av Peter_Hansson:

Jag har inget tips om var man kan köpa docka, men min IPhone 2G docka passar utmärkt så den får duga tills det finns att köpa IPhone 4 docka

Varför det? Vad vinner man med den nya gentemot den gamla dockan? Enda skillnaden jag har sett är att telefonen står mer upprätt.

Ska det inte finnas ngn plastbit jag kan lägga för att använda mina "gamla" prylar? Såg det på apple US har jag för mig?

  • Oregistrerad
  • 2010-07-30 13:41
Ursprungligen av A.K.O.A:

Ska det inte finnas ngn plastbit jag kan lägga för att använda mina "gamla" prylar? Såg det på apple US har jag för mig?

Apple iPhone 4 Universal Dock-adapter i 3-pack - Apple Store (Sverige)

Precis, tack!

Tänk på att cases och tex apples egen bumper inte passar i dockan...

  • Oregistrerad
  • 2010-08-18 14:11

Någon som har koll på någon fysisk butik som säljer orginaldockan? 90kr i frakt från AS känns saftigt för en grej som kostar 299kr.

Ursprungligen av Iphone77:

Någon som har koll på någon fysisk butik som säljer orginaldockan? 90kr i frakt från AS känns saftigt för en grej som kostar 299kr.

Jag har letat på både MediaMarkt och MacHuset här i stan, men no cigar...

Det verkar ju som de krängt ut en Universaldocka nu som också passar för iPhone 4.
Kan ju vara värt det eftersom det finns en ljudkontakt med tillhörande fjärr.

http://store.apple.com/se/product/MB125G/C?fnode=MTY1NDAzOQ&mco=MTA4NDc4NDA

Man får väl handla annat på samma gång, så man blir fraktfri.
Jag brukar ha en del apple grejer på wish list som jag brukar ta vid sådana tillfällen.

Ursprungligen av panther:

Det verkar ju som de krängt ut en Universaldocka nu som också passar för iPhone 4.
Kan ju vara värt det eftersom det finns en ljudkontakt med tillhörande fjärr.

Apple Universal Dock - Apple Store (Sverige)

Man får väl handla annat på samma gång, så man blir fraktfri.
Jag brukar ha en del apple grejer på wish list som jag brukar ta vid sådana tillfällen.

Det är samma Universal Dock som funnits ganska länge nu, man byter bara dock adapter.

Ursprungligen av Capeman:

Det är samma Universal Dock som funnits ganska länge nu, man byter bara dock adapter.

Jaha, adapter till iPhone 4 ingår inte ens till den, utan den får man köpa till för 89:-.
Dåligt att inte inkludera den nu. Då väntar jag nog tills de gör det, så desperat är jag inte

Ursprungligen av Iphone77:

Någon som har koll på någon fysisk butik som säljer orginaldockan? 90kr i frakt från AS känns saftigt för en grej som kostar 299kr.

Om du bara ska ha den dockan, så kanske det här är ett billigare (149:- + 29:- i frakt) alternativ:iPhone 4 Dock - Vit dockstation fr iPhone 4 - iPhonemekka.com

  • Oregistrerad
  • 2010-08-20 14:08
Ursprungligen av panther:

Om du bara ska ha den dockan, så kanske det här är ett billigare (149:- + 29:- i frakt) alternativ:iPhone 4 Dock - Vit dockstation fr iPhone 4 - iPhonemekka.com

Förmodligen kinakopia som man kan köpa på ebay för halva det priset Dustinhome har nu plockat in orginaldockan i sitt sortiment:

https://www.dustinhome.se/pd_5010465897.aspx

Ursprungligen av Iphone77:

Förmodligen kinakopia som man kan köpa på ebay för halva det priset Dustinhome har nu plockat in orginaldockan i sitt sortiment:

https://www.dustinhome.se/pd_5010465897.aspx

Och 46 spänn dyrare än Apple själva...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-18 14:29

Upptäckte att iPad-dockan även passade (hyfsat iaf) till iPhonen. Det blir optimalt. Slipper jag ha flera dockor anslutna till iMacen.

  • Oregistrerad
  • 2010-08-20 14:51

Ja priset var märkligt högt, det håller jag med om! Har man studentkonto blir det dock ca 75kr billigare totalt.

Ursprungligen av Iphone77:

Ja priset var märkligt högt, det håller jag med om! Har man studentkonto blir det dock ca 75kr billigare totalt.

Man ska inte titta på vad Telia tar, för då blir man mörkrädd...

Apple iPhone 4 dock - Telia.se

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-08-20 14:57

Får jag fråga vad det är som händer här ?

Dockan finns ju att köpa på apple.se men ändå letar ni efter genvägar?

Apple iPhone 4 Dock - Apple Store (Sverige)

  • Oregistrerad
  • 2010-08-20 15:44
Ursprungligen av NevR:

Får jag fråga vad det är som händer här ?

Dockan finns ju att köpa på apple.se men ändå letar ni efter genvägar?

Apple iPhone 4 Dock - Apple Store (Sverige)

Jo det har vi också konstaterat tidigare i tråden

http://www.99.se/1917087-post3.html

Senast redigerat 2010-08-20 16:06
  • Oregistrerad
  • 2010-09-24 12:51

Ingen som köpt dock adapters för iPhone 4 till sin universal dock och vill sälja en av adaptrarna?

1
Bevaka tråden