Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa skärmskyddet: Zagg eller Copter?

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hallå.

Ska nu köpa mig ett skärmskydd till min iphone 4.
Jag har tidigare använt Zagg. Men nu nollställer jag mig gällande denna frågan och undrar vad ni tycker är bäst?

Vad gör den bättre? Är det någon skillnad i kvalitén efter påsättning? Segar det ner touchen?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-14 23:29

Zagg segar ner den as mycket.
Iaf om du menar att skärmen blir segare att dra på friktions mässigt.
Själva touchen blir inte sämmre.
Jag har zagg invisible shield max protection nu. Som täcker hela telefonen inklusive ramen.
Death grip har ju försvunnit helt men stör mig lite på skärm känslan samt att fingeravtryck och smuts fastnar så mycket.
Så funderar på att byta skärm filmen till något annat om det är skillnad på dom andra som finns på marknaden.
Har ingen aning om hur dom är tyvärr :S

Om någon vet om någon bra film som gör att skärmen känns som vanligt vorde ju underbart.

Jag tror inte att det finns någon plastfilm som kan ge lika härlig känsla som att köra utan film på framsidan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-18 11:25
Ursprungligen av keptang:

Jag tror inte att det finns någon plastfilm som kan ge lika härlig känsla som att köra utan film på framsidan.

Jag måste slå ett slag för Artwizz Scratchstopper.

Jag har aldrig varit ett fan av skydd/skal av något slag då de precis som du säger fördärvar känslan. Jag tog dock chansen och köpte skyddsfilm från Artwizz nyligen, från Macoteket, och det har jag absolut inte ångrat. Maken till bra kvalité har jag inte sett någon annanstans. Jag har skyddsfilmen på både fram och baksida nu och jag kan ärligt säga att man ser den knappt alls, den är nästintill HELT osynlig! Sedan så har den också fördelen, jämfört med de flesta konkurrenter på marknaden, att den inte påverkar känslan alls. Inte ett enda dugg, det är lika smooth som om man hade fingrat direkt på glaset.

Jag rekommenderar det verkligen.

Nej jag vet.
Hade ingen ångest på min förra telefon, men nu när man har en telefon i glas så vill man gärna inte repa den därför har jag plastfilmen. Mina kompisar som har HTC säger att Copter är skiiit bra tydligen. Men jag vet som sagt inte?

Bästa displayskydd för iPhone 4?

Vilket Displayskydd använder ni och vad tycker ni om det?

Funderar på dessa val.

zagg invisible shield

eller

SGP STEINHEIL EX ULTRA CRYSTAL

Vill ha både fram och bak, sidorna spelar ingen större roll.

Har läst lite angående zagg om deras "orange peel effect" inte så lockande direkt.

vad tycker ni?

Har också köpt och satt på invisibleSHIELD från zagg. Inhandlad på NetOnNet. Monteringen gick hyfsat smidigt. Dock var det lite pilligt att få loss de små delarna till telefonsidorna. Det var lite snålt i sprayflaskan som följer med för monteringen så jag blandade till lite extra vatten med ett par droppar diskmedel i en egen sprayflaska. Fick endast in ett litet damkorn ner på det svarta. I efterhand har jag lyckats få bort det genom att blöta händer och film på nytt och försiktigt lyfta på filmen igen.
Efter tre veckorss användning så håller det fortfarande utan några släpp. Materialet känns gummiartat och mycket följsamt. Filmen suger sig fast ordentligt i telefonen och är endast synligt om man vet om att det sitter där. Väldigt bra passform och dessutom en snygg lösning för de som vill att designen ska vara den ursprungliga.
Antennproblemet kvarstår men jag har sett att Invisishield har kommit med en ny utgåva där sidoskydden går helt över skarven mellan antennerna. De påstår själva att detta ska ska hjälpa. Den här utgåvan har som sagt en delning för skarven och blottar kanske en halv millimeter på kanten av var antenndel.
I stort är jag nöjd även om priset på 249 kr kändes lite i mesta laget då man endast fick ett ark. Så var noggrann och gör det rätt från början om du väljer den här lösningen.

Ursprungligen av Jock Scott:

Har också köpt och satt på invisibleSHIELD från zagg. Inhandlad på NetOnNet. Monteringen gick hyfsat smidigt. Dock var det lite pilligt att få loss de små delarna till telefonsidorna. Det var lite snålt i sprayflaskan som följer med för monteringen så jag blandade till lite extra vatten med ett par droppar diskmedel i en egen sprayflaska. Fick endast in ett litet damkorn ner på det svarta. I efterhand har jag lyckats få bort det genom att blöta händer och film på nytt och försiktigt lyfta på filmen igen.
Efter tre veckorss användning så håller det fortfarande utan några släpp. Materialet känns gummiartat och mycket följsamt. Filmen suger sig fast ordentligt i telefonen och är endast synligt om man vet om att det sitter där. Väldigt bra passform och dessutom en snygg lösning för de som vill att designen ska vara den ursprungliga.
Antennproblemet kvarstår men jag har sett att Invisishield har kommit med en ny utgåva där sidoskydden går helt över skarven mellan antennerna. De påstår själva att detta ska ska hjälpa. Den här utgåvan har som sagt en delning för skarven och blottar kanske en halv millimeter på kanten av var antenndel.
I stort är jag nöjd även om priset på 249 kr kändes lite i mesta laget då man endast fick ett ark. Så var noggrann och gör det rätt från början om du väljer den här lösningen.

Enda jag har att säga är att du borde handlat direkt från deras hemsida istället. Hade blivit mycket billigare. Där kostar en Full Body 25 dollar, men har man tur kan man få det för 12,50 dollar istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 14:46

Jag har testat en noname ett bra tag nu, och jag upplever inga speciella skillnader mot zaggs eller andra dyrare leverantörer...

Har kompisar som haft problem med zagg att de trillar av när man tar upp telefonen från fickan... Det har jag inte haft några problem med alls.... Finns trevliga på tradera eller säljeskategorin här på forumet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-17 17:07

Själv kör jag Artwizz Scratchstopper som inte märks ett enda dugg att den sitter på, varken bak eller fram.

Jag skulle aldrig drömma om att sätta på något från IS, inget glid på skärmen och "bubblig" yta.

Ursprungligen av zinned:

Själv kör jag Artwizz Scratchstopper som inte märks ett enda dugg att den sitter på, varken bak eller fram.

Jag skulle aldrig drömma om att sätta på något från IS, inget glid på skärmen och "bubblig" yta.

Vart köpte du den?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-22 18:07
Ursprungligen av A.K.O.A:

Vart köpte du den?

Hos Macoteket. Helt suverän skyddsfilm, mycket bättre än någon annan jag har sett.

Ursprungligen av zinned:

Hos Macoteket. Helt suverän skyddsfilm, mycket bättre än någon annan jag har sett.

Tack! Applicerar man den med vätska såsom IS?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-22 20:48
Ursprungligen av A.K.O.A:

Tack! Applicerar man den med vätska såsom IS?

Nej, det gör man inte...vilket enligt mig är en ytterligare fördel. Här har man istället det faktiska skyddet mellan två andra skydd, lite som osten mellan övre och undre delen av en bulle. Man tar bort ena delen delvis (tydligt utmärkt vilken) och börjar applicera det riktiga skyddet. Samtidigt som man tar bort mer och mer av denna övre del så applicerar man mer och mer av skyddet mot telefonen. Till sist så sitter det som det ska och då kan man trycka ut eventuella luftbubblor med det medföljande verktyget eller vilket tillgängligt kreditkort som helst När du har gjort det och är nöjd så är det bara att ta bort den delen som ligger ovanpå det riktiga skyddet.

Voilá, klart och knappt synligt!

Här kan du se hur det fungerar när man applicerar det : YouTube - ARTWIZZ ScratchStopper

Jag beställde full body skyddsfilm från BestSkinsEver och jag är nöjd med resultatet. Det var också ganska lätt att applicera, åtminstone fram- och baksidan, sidodelarna har jag inte brytt mig om att applicera. BestSkinsEver kostade runt 80 sek inkl frakt och leveransen tog lite över en vecka. Värt att nämna är att jag inte provat andra skyddsfilmer och inte heller vant mig vid användning utan skyddsfilm, så min bedömning väger inte lika tungt som de som jämfört olika alternativ.

Det blev ett SGP Steinheil EX Ultra Crystal för min del.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-08-22 17:36
Ursprungligen av brainstorm:

Det blev ett SGP Steinheil EX Ultra Crystal för min del.

Nyfiken på resultatet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 15:56

IS måste ha den sämsta känslan i sina skydd ever, som sagt, bubblig yta och helt "sträv". Verkligen inte att rekomendera!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-18 08:43

körde med BodyGuardz på min 3GS. har det på min MBA också...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-08-18 17:45

ja har Zaggs full body, men är jäkligt besviken!
var lätt att montera, inga luftbubblor eller skavanker, men fan va de sitter dåligt.
ibland när man tar upp luren ur fickan så har skyddet halkat efter så de är utanför telefondisplayen, har haft det på i ~40 timmar och ser ut som skit nu bara pga av att de inte sitter fast nog hårt, telefonen fick ligga i ungefär 24h efter ja monterat det innan den "användes".
är de så jäkla dåligt? kan med fingret styra runt skyddet på mobilen :/ gäller iphone 4

Det låter mycket konstigt.
Jag har också Zagg IS full body och det sitter som berget. Finns inte en möjlighet att flytta omkring skyddet och inte den minsta tendens att de släpper i kanterna.
Jag har haft det på en vecka ca, och har dessutom en Garmin GPS där det suttit ett likadant skydd i flera år utan att det släppt.

Det måste vara något fel på ditt skydd, jag skulle reklamerat det.

Ursprungligen av Mockan:

ja har Zaggs full body, men är jäkligt besviken!
var lätt att montera, inga luftbubblor eller skavanker, men fan va de sitter dåligt.
ibland när man tar upp luren ur fickan så har skyddet halkat efter så de är utanför telefondisplayen, har haft det på i ~40 timmar och ser ut som skit nu bara pga av att de inte sitter fast nog hårt, telefonen fick ligga i ungefär 24h efter ja monterat det innan den "användes".
är de så jäkla dåligt? kan med fingret styra runt skyddet på mobilen :/ gäller iphone 4

Definitivt, reklamera den med en gång!! Du ska med lätthet få en skickad till dig utan krångel tycker jag.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-08-19 00:24

jag kör med invisivleshield. Lätt det bästa jag testat. Behöver inte säga mer än så...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-08-19 23:04

har mailat till dom, får se va dom säger.
monterade ett nytt IS idag, köpte två när ja beställde, de här verkar mkt bättre!

Ursprungligen av Mockan:

har mailat till dom, får se va dom säger.
monterade ett nytt IS idag, köpte två när ja beställde, de här verkar mkt bättre!

ja mitt zagg är också rätt skit. fult som fan blev det, och då jämför jag med dom tre jag har satt på på 3 oilka iphone 3g/3gs. luftbubblor och det flyttar sig. Nä något vidare bra var det inte

Ursprungligen av Nilleboiii:

ja mitt zagg är också rätt skit. fult som fan blev det, och då jämför jag med dom tre jag har satt på på 3 oilka iphone 3g/3gs. luftbubblor och det flyttar sig. Nä något vidare bra var det inte

Borde ta ett kort och visa resultatet på min IP4, blev riktigt bra. Förstår inte varför det flyttar på sig för folk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-21 23:29

Framsidan behöver inget skydd. Så har det alltid varit. Det räcker att man inte har telefonen i samma ficka som nycklar och annat spetsigt; eller slänger den i marken. Släng pengarna i sjön i stället.

Skärmskyddsföretagen säljer luft.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-08-20 17:56

De skydd som följer med SwitchEasys produkter är bra. Förtar inte mycket av känslan och är relativt lätta att montera bra.
Följer med två skydd med ex. deras eminenta Vulcan-skydd som jag är supernöjd med.
Welcome to SwitchEasy

Ursprungligen av Nilleboiii:

Hallå.

Ska nu köpa mig ett skärmskydd till min iphone 4.
Jag har tidigare använt Zagg. Men nu nollställer jag mig gällande denna frågan och undrar vad ni tycker är bäst?

Vad gör den bättre? Är det någon skillnad i kvalitén efter påsättning? Segar det ner touchen?

Från Copters FAQ:
"Vad är skillnaden mellan er film och ett "känt" märke från USA
SVAR:Ingen,det är exakt samma film från samma tillverkare."

Eftersom utseendet på förpackningen är ganska identiskt osv så GISSAR jag på att det är exakt samma produkt.

Invisible Shield är vårt mest populära displayskydd.

Använder för tillfället ett Copter till min iPhone 4 och är mycket nöjd med det. Lätt att applicera för det första, de minimala "bubblor" som uppstod försvann av sig själv på ett dygn precis som bruksanvisningen lovade. Verkar skydda bra. Haft det på i ca 1.5 vecka nu, tyckte att det "segade" ner lite vid spel i början men upplever att det blivit bättre och bättre...detta kan ju dock bero på att man vänjer sig...Är i alla fall nöjd så här långt.

Bevaka tråden