Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välj bort personlig iAd

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
Citat:

Apple and its partners use cookies and other technologies in mobile advertising services to control the number of times you see a given ad, deliver ads that relate to your interests, and measure the effectiveness of ad campaigns. If you do not want to receive ads with this level of relevance on your mobile device, you can opt out by accessing the following link on your iOS 4 mobile device: http://oo.apple.com. The message "You have successfully opted out" will appear and you will be automatically opted out of interest-based ads.

How to opt out of interest-based ads from the iAd network

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-18 15:49

hmm... Jag ser hellre riktad reklam som är inom de intresseområden jag har än ett mischmash av reklam som jag saknar intresse för.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-18 15:59
Ursprungligen av djdisc:

hmm... Jag ser hellre riktad reklam som är inom de intresseområden jag har än ett mischmash av reklam som jag saknar intresse för.

Men det kan ändå vara bra att alternativet finns för dem som av någon anledning känner sig obekväma. Om inte annat så för publicitetens skull.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 16:34

En smula OT: Tycker alltid att det är samma personer som gnäller över reklam som gnäller över att apps kostar. Roligt och visar att vissa människor helt enkelt har gnället i blodet och inte går att göra glada.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-22 18:10

Vilka tänker du på nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 20:26
Ursprungligen av djdisc:

Vilka tänker du på nu?

Rent allmänt, ingen speciell här.

1
Bevaka tråden