Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knastrande ljud på iMacen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag stör mig rätt mycket på min iMac 27 är att jag tycker hårddisken knastrar. Den gör det under uppstart, när man startar program och även när man bara låter den vara på. Jag trodde först det hade med att göra att skrivbordet är lite ostabilt men pappa har borrade fast bordet med väggen med en sån där vinkel grej. Det hörs fortfarande , jag har även testat med att ta såna där möbeltassar som man har under möbler. Jag var inne i stan på Apple och det till och med startade den där och då kunde man inte höra nånting förrutom fläkten lite granna. Nån som har också sånt här problem? Jag undrar om det är värt att öppna skärmen och se om hårddisken sitter ordentligt?

Om den låter onormalt mycket skulle det kunna vara att disken sitter dåligt (eller någon annan del som det uppstår resonans / vibrationer i), eller kanske att disken håller på att ge upp. Oavsett tycker jag att sådant bör gå på garantin, lämna in den så bör du får det fixat konstnadfritt. Visst är det enklare att kolla själv, men då upphör ofta garantin att gälla.. Så det kan vara rekommenderat att låta en applebutik kika på problemet.

Ursprungligen av Kermit:

Om den låter onormalt mycket skulle det kunna vara att disken sitter dåligt (eller någon annan del som det uppstår resonans / vibrationer i), eller kanske att disken håller på att ge upp. Oavsett tycker jag att sådant bör gå på garantin, lämna in den så bör du får det fixat konstnadfritt. Visst är det enklare att kolla själv, men då upphör ofta garantin att gälla.. Så det kan vara rekommenderat att låta en applebutik kika på problemet.

Jag var hos Applebutik han startade datorn där och han och även jag hade örat vid datorn då hördes ingenting. Och han ville jag skulle spela in och komma och spela upp ljudet. Jag försökte spela in det men jag verkar inte få det på ljud men man hör ljudet tydligt.

Prova flytta iMacen till ett annat bord och se om det hörs lika mycket.

Vissa databord har en fin egenskap att agera högtalare och förstärka alla ljud/vibrationer som kommer från datorn.

Värt att testa i alla fall.

Ursprungligen av yabbah:

Prova flytta iMacen till ett annat bord och se om det hörs lika mycket.

Vissa databord har en fin egenskap att agera högtalare och förstärka alla ljud/vibrationer som kommer från datorn.

Värt att testa i alla fall.

Det verkar stämma när han skulle höra och kolla den så hördes det ingenting. Jobbigt det inte funkar för mitt bord.

Ursprungligen av madeinswe:

Det verkar stämma när han skulle höra och kolla den så hördes det ingenting. Jobbigt det inte funkar för mitt bord.

Ja såna där ljud kna göra en galen. Mitt tips är att spara ihop pengar till ett nytt.

Ursprungligen av yabbah:

Ja såna där ljud kna göra en galen. Mitt tips är att spara ihop pengar till ett nytt.

Jag med. Enda lösningen att slippa det är att ha musik igång det är ju jobbigt i längden.
Jag tänkte skaffa en SSD och sen byta till ett annat märke/hårddisk. Jag fått reda på att det är en Seagate hårddisk i min så det märket ska jag nu undvika.

hehe, okejs.

Ursprungligen av yabbah:

hehe, okejs.

Jag tänkte nog avakta med SSD. Tänkte köpa Samsung EcoGreen F3 2 TB. Visst hade SSD vart najs men jag privoiterar lagring.

1
Bevaka tråden