Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samson Go Mic med iPhone?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet någon ifall man kan använda den grymt bra lilla micken från Samson som heter "Go Mic" ihop med en iPhone 3G ? Ser att Go Mic har mini-USB och noterar att jag råkar ha en laddkabel för iPhonen i bilen som har mini-USB. Eller är enda framkomliga vägen att satsa på en Blue Mikey mikrofon ?

Fick blodad tand efter att med vanliga inbyggda mikrofonerna i min iPhone bandat Sven-Ingvar i Borås, bilderna är ganska sopiga.

YouTube - SVEN-INGVARS 13 AUGUSTI 2010 BOR S

Olle

Off topic: Så Sven-Ingvars spelade också där, trodde de bara lirade i Mariestad i fredags.

Det är en USB-mick. USB-mikar - eller USB-tillbehör över huvud taget - kan inte kopplas till en Iphone. Iphone har inget USB-interface. (att Apples egna kontaktkablar har USB-kontakt på ena sidan är inte samma sak som att prylen skulle ha USB-interface)

Fel av mig, det var dagen innan dvs. på torsdagen som dom spelade i Borås, tror att jag satte fel datum efter som jag satte ihop bilder & musik efter midnatten på torsdagen... sorry Tack annars för din utläggning, synd för jag gillade micken, kan ju inte släpa med mig Powerbooken så jag får ha koll på när den kommande Blue Mikey släpps och att dom får den att funka med senaste iOS.

Det är chockerande lite utbud av mickar till Iphone.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-08-15 17:59

Det finns många tillverkare av anslutningkablar med XLR-kontakt, utbudet av mikrofoner att koppla in i en sådan är ganska stort.

Ursprungligen av Mija:

Det finns många tillverkare av anslutningkablar med XLR-kontakt, utbudet av mikrofoner att koppla in i en sådan är ganska stort.

Med någon slags påhängd mikrofonförstärkare då eller? Mikar med XLR kräver oftast förstärkning.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-08-16 13:48
Ursprungligen av Capeman:

Med någon slags påhängd mikrofonförstärkare då eller? Mikar med XLR kräver oftast förstärkning.

Antingen extra förstärkare eller mikrofon med inbyggd.

Film som visar lite snabbt med kabel + mikrofon http://www.youtube.com/watch?v=HWEsyawbti0

En av alla som säljer kablar http://www.iphone-xlr-cable.com/Order.html

En enkel genomgång av olika kablar och mikrofoner. Filmexempel och ljudprov. http://www.lifeisaprayer.com/articles/photography/iphone-4-ipad-external-mic-audio-input

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-18 20:52
Ursprungligen av Mija:

Antingen extra förstärkare eller mikrofon med inbyggd.

Film som visar lite snabbt med kabel + mikrofon YouTube - xlr to iphone custom cable for the rode ntg2 broadcast microphone

En av alla som säljer kablar iPhone-XLR-cable.com

En enkel genomgång av olika kablar och mikrofoner. Filmexempel och ljudprov. External Microphones for iPhone 4 Audio input (+ iPad, iPod Touch) | Life is a Prayer.com

Finns det några svenska ÅF av iPhone-XLR-kabel? Skulle verkligen behöva en sån.

1
Bevaka tråden