Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Skärmproblem" med nya mac mini

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-08-16 08:44

Hej,

Jag har stora problem med min mac mini.

Ofta när skärmsläckaren går igång så blir HDMI skärmen helt grå och min Displayport skärm grön (!).

Startar jag om datorn kan det mycket väl hända att datorn slutar reagera, man kan röra muspekaren men inga andra GUI element svarar.

Plockar man bort skärmen kopplad til displayport så brukar det fungera, förutom det där med skärmsparare.

Detta kan hända även om datorn varit avstäng under natten och man precis drar igång den.

Det känns helt klart som ett GPU värmeproblem. Jag har aldrig hört någon fläkt i nya Mini, har den ens en fläkt?

Någon annan som haft samma/liknande problem?

Låter jävligt skumt. Tror varken på överhättning eller hårdvarufel, eftersom det hela drar igång med skärmsläckaren. Kanske är en dum fråga, men har du installerat alla uppdateringar och sådär?

Fläkt fanns i gamla versionen av macmini, men som sagt. Tror inte på att det är GPU som bli överhettad, sålänge det bara händer i samband med skärmsläckaren....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-20 15:54

Hade också problem med den nya Displayport.
Där låg felet i adaptern man måste ha för att köra 30 tums skärmen.
Det var alltid när man starta igång från viloläge. Då var skärmen helt utflippad.
Antingen så fick man starta om eller koppla ur adaptern koppla in den igen.
Och det felet skulle finnas i alla dom första adaptrarna som kom enligt Kullander Malmö.

B.D

1
Bevaka tråden