Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.6.5 börjar seedas

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-08-15 02:57

Apple Releases First Build of Mac OS X 10.6.5 | World of Apple

Citat:

Apple has released to developers the first build of Mac OS X 10.6.5. The previous update to Mac OS X, 10.6.4 was released in mid-June, not long after Apple’s Worldwide Developers Conference.

Mac OS X 10.6.5 build 10H525 weighs in at 517MB for the delta update and contains just five focus areas, two known issues and no listed fixes.

Additional Information

If you are testing the Snow Leopard Graphics Update, please note that Mac OS X v10.6.5 builds include the latest graphics drivers. When writing feedback, please make sure to note which seeded build you have installed.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-15 12:03

Focus Areas

iCal
Mail
Printing
3D graphics
QuickTime
X11

Kommer inte hända, men jag hoppas Quicktime 7 kommer tillbaka. QT X är helt värdelöst.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-08-15 12:18
Ursprungligen av Kenneth M:

Kommer inte hända, men jag hoppas Quicktime 7 kommer tillbaka. QT X är helt värdelöst.

Quicktime 7 finns fortfarande, har aldrig försvunnit. Bara flyttat på sig.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-15 12:26
Ursprungligen av Mija:

Quicktime 7 finns fortfarande, har aldrig försvunnit. Bara flyttat på sig.

Hehe, jo, jag vet. Men jag vill att quicktime 7 ska bli standard spelaren. QTpro är ovärderlig. Quicktime X kan bli bra om dom inför allt man kunde göra i 7'an och 7 pro.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-15 12:27

Quicktime 7 har som sagt inte försvunnit. Quicktime x kommer att ersätta Quicktime 7 men det kommer att dröja flera år och först när Quicktime X har samma funktioner som 7 hade.

//Rob

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2010-08-15 21:28

Vore det inte läge att i iTunes äntligen få till ett storleksjusterbart 'infofönster'?! Som det nu är kan man ju aldrig få en total överblick över en låttext exv.

Ursprungligen av Le:

Vore det inte läge att i iTunes äntligen få till ett storleksjusterbart 'infofönster'?! Som det nu är kan man ju aldrig få en total överblick över en låttext exv.

Det har kanske inte så mycket med 10.6.5 att göra.

Det är väl snarare ett önskemål för nästa version av iTunes, som förmodligen kommer snart, i iLife '11.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2010-08-15 22:12
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det har kanske inte så mycket med 10.6.5 att göra.

Det är väl snarare ett önskemål för nästa version av iTunes, som förmodligen kommer snart, i iLife '11.

Tjaa.......
Justerar Apple vissa av sina program så varför inte andra också?

Ursprungligen av Le:

Justerar Apple vissa av sina program så varför inte andra också?

Det är klart att de justerar program. Men att en sådan ny funktion i iTunes skulle ingå i en OSX-10.6.x-uppdatering, i stället för att släppa en separat ny iTunes-version? Nej, kommer aldrig att hända.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-20 22:17
Ursprungligen av Robo-X:

Quicktime 7 har som sagt inte försvunnit. Quicktime x kommer att ersätta Quicktime 7 men det kommer att dröja flera år och först när Quicktime X har samma funktioner som 7 hade.

//Rob

Är mer optimistisk än vad du är. Jag tror på ett Quicktime X 10.1 med gamla funktioner och optimeringar inom kort. Garanterat i år.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-02 21:22

Apple Seeds Mac OS X 10.6.5 Build 10H535 to Developers - Mac Rumors

Ursprungligen av Macrumors:

According to those familiar with the new build, Apple continues to ask developers to focus their testing on the same six areas as in the previous build: 3D Graphics, iCal, Mail, QuickTime, Time Machine, and USB Devices.

The one documented known issue from the previous build, involving issues with USB devices operating after waking from sleep on machines with VMware installed is still present, but has been expanded to also include machines running Parallels.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-14 23:07

- address stability and performance of graphics applications and games

Hoppas på nya optimeringar och inte att de bara lagt in senaste grafikuppdateringen.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-10-01 09:01

Apple Seeds Mac OS X 10.6.5 (10H548) to Developers - Mac Rumors

Citat:

Apple has seeded a new version of Mac OS X 10.6.5 to developers this evening. Build 10H548 comes only two weeks after Build 10H542 which was seeded on September 14th. The seed notes appear relatively sparse with no known issues and the same "focus areas" as in other recent builds:

- 3D Graphics
- iCal
- Mail
- QuickTime
- Time Machine
- USB Devices

Apple's 10.6.4 update was released back in June, 2010. The frequency of developer seeds seemed to have slowed surrounding the iOS 4.1 launch, and appears to be picking back up. A public release date for Mac OS X 10.6.5 remains unknown.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-10-22 17:21

Apple Accelerates Mac OS X 10.6.5 Developer Seeds With Build 10H562 - Mac Rumors

Citat:

According to reports, the latest build of Mac OS X 10.6.5 continues to cite no documented known issues and once again asks developers to focus their testing on 3D Graphics, Printing, QuickTime, Time Machine, and USB Devices.

Release på g snart kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-23 21:04

Jag tror att den kommer ut >7 dagar innan iOS 4.2.

MacRumors brukar vara seriösa, men när man läser sånt här, så börjar man tvivla en smula...

"10.6.5 could represent the last point upgrade to Snow Leopard as Apple has already announced Mac OS X 10.7 Lion for delivery in Summer 2011."

Den som har skrivit det är nog ganska ensam om den teorin, tror jag.

"Summer 2011" innebär gissningsvis augusti/september. Så vi lär nog få se både 10.6.6 och 10.6.7, och kanske 10.6.8, innan dess.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-26 09:49

Jag gissar på att det kommer minst 3 uppgraderingar innan Lion släpps. Summer tror jag inte betyder wwdc i juni utan först i augusti/september. Och om Lion kör med samma UI som iPhoto '11 så kommer jag inte att uppgradera.

//Rob

  • Medlem
  • 2010-10-26 15:10

Jag begriper inte varför de inte ägnar en endast minut åt att fixa lite med FrontRow....

Ursprungligen av Goka:

...fixa lite med FrontRow....

Hur definierar du "fixa lite"?

Fixa buggar? (i så fall - vilka?)
Lägga till nya funktioner? (i så fall - vilka?)
Eller något annat?

(Kanske ska vi bryta ut det här till en egen tråd - vi får se vart det leder.)

  • Medlem
  • 2010-10-28 23:01
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hur definierar du "fixa lite"?

Fixa buggar? (i så fall - vilka?)

Grafiken. Många har problem med den. Mac OS beter sig segt och slött. Väldigt irriterande.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-10-27 10:32

Kom igen nu, kasta ut 10.6.5 så jag kan göra en ny image...
Och snälla, måtte de ha tittat lite på PHD-synken, men det såg inte så ut. Grrrr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 07:08

Mac OS X 10.6.5 har släppts internt hos Apple. Alltså rör det sig om max dagar innan det släpps.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-02 12:46

Det KAN betyda att IOS4.2 kommer under första halvan av November
Vilket KAN betyda att iPad kommer då )

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 12:50
Ursprungligen av Yes:

Det KAN betyda att IOS4.2 kommer under första halvan av November
Vilket KAN betyda att iPad kommer då )

Yes!!

Vad har 10.6.5 med en ev. ny iPad samt iOS 4.2?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-02 12:54
Ursprungligen av 20hz:

Vad har 10.6.5 med en ev. ny iPad samt iOS 4.2?

Jag tror någon skrev i fel tråd.

//Rob

Bevaka tråden