Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med cd/dvd-enheten i en MacBookPro 2,2

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lerum
  • 2010-08-14 14:19

Jag har problem med att bränna dvd skivor i min MBP.
Har tydligen en LG-brännare i och det verkar som om det finns fler där ute med samma problem. Men när jag ringde till Applecare så ville de inte erkänna problemet.

Någon som vet någon lösning?

Här är specen på enheten:

Modell: HL-DT-ST DVDRW GWA4080MA
Revision: AE39
Serienummer: K5173MB2807
Borttagbar enhet: Nej
Protokoll: ATAPI
Enhetsnummer: 0
Sockeltyp: Intern
Strömförbrukningskontroll: Ja
Stäng av: Ja

/ Vigfus

Ursprungligen av vigfus:

Jag har problem...

Vilken typ av problem?

Några felmeddelanden eller andra symptom?

Du skriver DVD - betyder det att CD fungerar att bränna?

Har du provat olika skiv-fabrikat? Olika hastigheter? Olika program?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-14 17:22

Den är förmodligen kass, ganska vanligt bekymmer oavsett vad Applecare sade på telefon. Gå in till en ASP och visa upp problemet. Har du Apple Care så byter de ut till en ny superdrive.

Jag har haft samma bekymmer med min MBP 3.1 med linkande superdrive.

"HL-DT-ST DVDRW GSA-S10N" Har jag fått i den nu och den verkar fungera smärtfritt än så länge, men den orkar knappt mata ut skrivorna.

  • Medlem
  • Lerum
  • 2010-08-17 21:00

Hej jesper, jo den kan bränna CD, men bara ibland och DVD är helt uteslutet. Har provat olika program men det kommer felmeddelanden som klagar på hårdvaran.

och hej Putte, var rädd för det. Har ingen apple care tyvärr, och med risk för att låta dum, men vad är ASP? Applestore?
Det värsta med detta är att Apple Care ville ha 500:- för att "felsöka" datorn, vilket enligt mig är helt befängt då man kan hitta andra på nätet som sagt har haft problem med dessa modeller av superdrives.

Ursprungligen av vigfus:

Hej jesper, jo den kan bränna CD, men bara ibland och DVD är helt uteslutet. Har provat olika program men det kommer felmeddelanden som klagar på hårdvaran.

och hej Putte, var rädd för det. Har ingen apple care tyvärr, och med risk för att låta dum, men vad är ASP? Applestore?
Det värsta med detta är att Apple Care ville ha 500:- för att "felsöka" datorn, vilket enligt mig är helt befängt då man kan hitta andra på nätet som sagt har haft problem med dessa modeller av superdrives.

Han menar AASP, d v s Apple Authorized Service Provider, en servicefirma som är auktoriserad av Apple att serva deras hårdvara.

  • Medlem
  • Lerum
  • 2010-08-17 21:06

Ok, tack för ett snabbt svar

Vet ni några duktiga sådana i krokarna runt Göteborg? Antar att jag kommer isåfall få köpa en ny drive, har ni någon humm om vad en sådan kan kosta?

Ursprungligen av vigfus:

Ok, tack för ett snabbt svar

Vet ni några duktiga sådana i krokarna runt Göteborg? Antar att jag kommer isåfall få köpa en ny drive, har ni någon humm om vad en sådan kan kosta?

Olika företag kan ha olika pålägg på priserna. Du hittar verkstäder via Apples hemsida:

Apple - Resurssökning

1
Bevaka tråden