Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Faces i Aperture 3 och iPhoto

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har en fråga gällande bruk av FACES i iPhoto och nya Aperture 3. Jag har testat att använda FACES i iPhoto, fast jag blev lite konfunderat. Funktionen är ju i grund bra för att sortera och filtrera fram människor i bilderna, men vad om man vill namnge en person som står och tittar bort? Om jag väljer denna och anger namn vill denna bilden "förstöra" för algoritmen som lätar upp liknande ansikten?

Hur använder ni FACES funktionen?

Mvh

Jag tror inte den förstör, hittar algoritmen inget ansikte där tror jag den skiter i att använda ansiktet som referens för att hitta liknande ansikten, utan den loggar nog bara att det är det ansiktet.. typ

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-03 20:43

Jag har också funderat mycket på det här. Förstör man om man namnger t.ex. ansikten i profil eller med skidglasögon på?

En sak jag undrar, kan man stänga av funktionen för faces i iphoto ?

Jag har 73000 bilder i mitt bibliotek, och att låta den försöka gissa ansikten i den kommer innebära att min nya imac inte är speciellt ny längre.

  • Medlem
  • Köpenhamn
  • 2012-02-09 21:57

Jag skakar liv i tråden igen slog på funktionen av misstag och nu inte stänga av funktionen.

Hittade du lösningen?

1
Bevaka tråden