Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 börjar säljas fredagen den 30 juli i Sverige

Tråden skapades och har fått 582 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Telia/Telenor

Vilken tur att jag inte fick beställa från Telia känner jag nu, även om de faktiskt hade abonnemanget som passar mig bäst.

Jag la en beställning runt 03 den 30:e hos Telia och dagen efter fick jag beskedet att beställningen makulerats. Jag var tydligen inte kreditvärdig.

Så drygt 13 timmar efter att telefonen släpptes la jag beställning hos Telenor och den anlände för uthämtning i går (4:e). Trevligt!

Ursprungligen av jonas.larsson:

Detta är sjukt! Beställde på telia.se den 30/7 kl 00:22

"Din order 700100164xxx, iPhone 4 Black 32GB, beställdes 2010-08-03.
Status - Väntar på leverans.
Statushistorik:
2010-08-04 - Väntar på leverans"

Så kan det gå. Det är Telia vi pratar om vettu.

Efter att ha läst en del inlägg när det kommer till bekräftelsemail hit och dit är den första spontana känslan jag får att det faktiskt är olika från person till person.

Jag beställde via telia efter 00:00, säkert så sent som 00:40. I bekräftelsemailet (där det stod vilket abb och telefon etc jag valt) stod det leverans beräknas 5/8. Har varken fått ordernummer, uppdatering, sms eller något i den stilen.

Ringde även dit idag för att kolla hur det verkade med allt, men av någon outgrundlig anledning kunde tjejen i telefon inte komma åt servern (eller vad man ska kalla det för) Ska ringa imorgon bitti, uppdaterar då

Jo, har någon fått sin telefon från Telia levererad? Och när beställde ni?

(Förlåt om frågan varit uppe tidigare)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-05 17:26
Ursprungligen av Specias:

Efter att ha läst en del inlägg när det kommer till bekräftelsemail hit och dit är den första spontana känslan jag får att det faktiskt är olika från person till person.

Jag beställde via telia efter 00:00, säkert så sent som 00:40. I bekräftelsemailet (där det stod vilket abb och telefon etc jag valt) stod det leverans beräknas 5/8. Har varken fått ordernummer, uppdatering, sms eller något i den stilen.

Ringde även dit idag för att kolla hur det verkade med allt, men av någon outgrundlig anledning kunde tjejen i telefon inte komma åt servern (eller vad man ska kalla det för) Ska ringa imorgon bitti, uppdaterar då

Jo, har någon fått sin telefon från Telia levererad? Och när beställde ni?

(Förlåt om frågan varit uppe tidigare)

Det verkar som Telia är lite otydliga, jag köade inte utan gick in i en butik i lördags och beställde. Då fick jag ett ärendenummer som han sa att jag kunde följa kötiden via på Telias hemsida. Det stämde ju inte riktigt Men på Telias sida för leveranser står det att dom ska skicka ut sms varefter beställningar behandlas. Förmodligen har det varit fullt tryck och dom har massor av beställningar som kommer att behandlas så fort dom får mer info om leveranser av Apple. 5-6 veckors kötid står det på samma sida: Telia iPhone Blog Leveransstatus på iPhone 4

Ursprungligen av stile:

Det verkar som Telia är lite otydliga, jag köade inte utan gick in i en butik i lördags och beställde. Då fick jag ett ärendenummer som han sa att jag kunde följa kötiden via på Telias hemsida. Det stämde ju inte riktigt Men på Telias sida för leveranser står det att dom ska skicka ut sms varefter beställningar behandlas. Förmodligen har det varit fullt tryck och dom har massor av beställningar som kommer att behandlas så fort dom får mer info om leveranser av Apple. 5-6 veckors kötid står det på samma sida: Telia iPhone Blog Leveransstatus på iPhone 4

Läste precis från Telias Blog att leveransen som kom med bekräftelsemailet är felaktigt. Alltså, 5/8 gäller inte. De som beställde 30/7 ska ju tydligen få ett mail.

Hmm, undrar vad sjutton som hänt med min order..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-12 11:47

Nu verkar det som att Telia skickat ut min iPhone 16GB, dock har jag inte fått något kollinummer men det kommer säkert under dagen. Så här står det:

Status - Avslutad/Levererad.
Din beställning är skickad från Telia och meddelande har skickats till dig med ditt kollinummer.
Statushistorik:
2010-08-12 - Avslutad/Levererad
2010-08-07 - Väntar på leverans

Med levererad antar jag att dom menar till utlämningsställe.
Beställde i butik den 31 juli.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-12 12:41
Ursprungligen av stile:

Nu verkar det som att Telia skickat ut min iPhone 16GB, dock har jag inte fått något kollinummer men det kommer säkert under dagen. Så här står det:

Status - Avslutad/Levererad.
Din beställning är skickad från Telia och meddelande har skickats till dig med ditt kollinummer.
Statushistorik:
2010-08-12 - Avslutad/Levererad
2010-08-07 - Väntar på leverans

Med levererad antar jag att dom menar till utlämningsställe.
Beställde i butik den 31 juli.

Nej, det betyder att den är skickad.

http://www.teliaiphoneblog.se/2010/08/03/lite-info-ang-orderstatus/

Ja, nu får jag inte tag på någon i Sverige. Bara en enkel fråga, om min vän i Storbritannien köper en kommer jag vara tvungen att jailbreaka den då?

Ursprungligen av anders gbg:

Ja, nu får jag inte tag på någon i Sverige. Bara en enkel fråga, om min vän i Storbritannien köper en kommer jag vara tvungen att jailbreaka den då?

Inte om din vän köper en olåst naturligtvis.

Ursprungligen av anders gbg:

Ja, nu får jag inte tag på någon i Sverige. Bara en enkel fråga, om min vän i Storbritannien köper en kommer jag vara tvungen att jailbreaka den då?

Har du provat Tele2-butikerna? Borde väl finnas en sån i Göteborg...Jag gick till tele2-butiken i Uppsala och dom skrev upp mitt nummer och ringde när dom fick leverans...köpte över disk där i lördags...kräver ju att man vill ha dom som operatör iofs

Först i kön i Norrköping.

Jag bor i Stockholm. Får pröva att gå in till en av deras butiker här. Om de har någon....

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-19 20:58

Om ca en månad bör väntetiden vara betydligt kortare sägs det, Apple Catching Up on iPhone 4, iPad Production

Bevaka tråden