Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte importera icontainer till CandyBar

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har senaste versionen av candybar, men när jag försöker importera eller installera icontainern "aqua systems" från iconfactory, så kommer inga ikoner in alls i candybar. Blir samma fel med en del andra ikoner som jag försöker importera.

"Aqua systems" läggs till i candybars lista över olika collections, men den förblir tom.

Någon som har en aning hur jag ska felsöka ?

Ursprungligen av yabbah:

...försöker importera eller installera icontainern "aqua systems" från iconfactory...

Skulle vilja läsa lite om den här iContainern, för att kanske kunna komma med några tips. Men jag hittar ingen "Aqua systems" hos Icon Factory. Har du en länk?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Skulle vilja läsa lite om den här iContainern, för att kanske kunna komma med några tips. Men jag hittar ingen "Aqua systems" hos Icon Factory. Har du en länk?

Oj, den hette bara Aqua på iconfactory, här är länken: Iconfactory : Freeware : Agua

Ursprungligen av yabbah:

Oj, den hette bara Aqua

Nej, det gjorde den inte. Den heter ju Agua.

Prova att ladda ner den igen. Några andra tips kan jag inte komma med, tyvärr. Den ska ju funka.

Har provat ladda ner den igen och även andra. Alla som har dock replacement funkar inte. Ska prova mer sen.

*** EDIT ***
Inga icontainers funkar alls, inte dom med bara ikoner heller.

Eftersom jag är ny på mac, hur avinstallerar jag candybar och alla dess inställningar så jag kan börja om från början med programmet ?

Ursprungligen av yabbah:

Har provat ladda ner den igen och även andra. Alla som har dock replacement funkar inte. Ska prova mer sen.

*** EDIT ***
Inga icontainers funkar alls, inte dom med bara ikoner heller.

Eftersom jag är ny på mac, hur avinstallerar jag candybar och alla dess inställningar så jag kan börja om från början med programmet ?

Du ska inte behöva avinstallera programmet men om du absolut måste så rekomenderar jag detta program - Appzapper: AppZapper - The uninstaller Apple forgot.

Är du säker på att du gjort rätt när du importerar denna iContainer? För säkerhets skull testade jag själv att importera både denna och en som hette Flurry.

För att hitta igen nyimporterade ikoner välj "My icons" och sök sedan på namnet i sökfältet i programmets nederkant (klicka på "all" först)

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Du ska inte behöva avinstallera programmet men om du absolut måste så rekomenderar jag detta program - Appzapper: AppZapper - The uninstaller Apple forgot.

Är du säker på att du gjort rätt när du importerar denna iContainer? För säkerhets skull testade jag själv att importera både denna och en som hette Flurry.

För att hitta igen nyimporterade ikoner välj "My icons" och sök sedan på namnet i sökfältet i programmets nederkant (klicka på "all" först)

Men sedär, där var dom. Men är 250 max antal ikoner man kan ha? För enligt informationen från filen ska det vara 82, men får bara in 23 stycken, och har 250 ikoner totalt i "my icons".

Ursprungligen av yabbah:

Men sedär, där var dom. Men är 250 max antal ikoner man kan ha? För enligt informationen från filen ska det vara 82, men får bara in 23 stycken, och har 250 ikoner totalt i "my icons".

Knappast, jag har 1693st o jag fick in 81st.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Knappast, jag har 1693st o jag fick in 81st.

Då ere ju nå knas med min. Men hur kommer jag underfund om vad?

Installerade om programmet nu (avinstallerade först med appzapper), nu fungerar det bra.

Va*an, allt funkade bra .. tills jag kom upp i 250 ikoner. Nu läggs inga fler till igen.

Va ere för vaaj.

Ursprungligen av yabbah:

Va*an, allt funkade bra .. tills jag kom upp i 250 ikoner. Nu läggs inga fler till igen.

Va ere för vaaj.

Kör du oregistrerat? Isåfall har du svaret här, fann det i hjälptexten:

Citat:

An unregistered copy of CandyBar will customize system icons for 15 days and import a maximum of 250 icons. To remove all restrictions on functionality, you can purchase CandyBar for the low price of $29 at:

Så var fallet, nu har jag köpt det. 217 spänn, lätt värt det.
Nu har jag 880 ikoner. Så nu fungerar det fin fint.

Tack för hjälpen allihopa.

1
Bevaka tråden