Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Osynliga Mappar efter NTFS for mac

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Jag fick tag i NTFS for mac idag och det ser ut att fungera som det ska bortsett från en liten sak.
Efter installation så kunde jag skriva filer till min 1TB externa. Dock så kan jag inte hitta de mappar och filer som jag kopierar från Macen till Win. Tvärtom går bra.
När jag kopplar in disken i min pc är alltså allt som det var förut även att jag har sett hur filerna överfördes i osx. Jag har rebootat mac och pc. Dragit ur både usb, e-sata och ström och kopplat in igen. Scannat efter hårdvaruförändringar utan resultat. Filerna är av blandad art. Allt från bilder till arkverade saker.
Win säger att 282gb är upptaget men macen säger att 287gb är uptaget. Denna skillnad stämmer överens med det innehåll som inte syns.
Alternstivet är att formatera om men jag har tyvärr inget att spara 286gb på och jag vill inte slänga det.

Hoppas att någon av er har en liten idé.
Macbook Pro 15" i5
OSX 10.6.4
Extern HDD Western Digital

Snow Leopard räknar per default 1kB=1000 byte, medan Windows räknar 1kB=1024 byte -> Därför visar de olika storlekar. Man kan ställa in Snow Leopard så att 1kB=1024 byte, men minns inte hur riktigt.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med huvudfrågan, lycka till!

1
Bevaka tråden