Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wordpress - efter inloggning ska man hamna på startsidan

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag har ett problem med en wordpressida om skulle vilja ha hjälp att lösa. Sidan används som en klubbsida för en flugfiskeklubb. Alla medlemmar har en egen inloggning på sidan då vi ibland vill dölja en del information från allmänheten.

Problemet jag har är att när en medlem loggar in på sidan kommer de automatiskt till adminstrationspanelen. Jag skulle vilja att när man loggar in så dirigeras man istället till startsidan. Finns det någon här som vet hur man kan lösa detta?

Har förtydligat trådens rubrik. "Wordpressproblem" säger inte speciellt mycket om vad tråden egentligen handlar om.

/Mod

Ursprungligen av Honken3115:

Hej. Jag har ett problem med en wordpressida om skulle vilja ha hjälp att lösa. Sidan används som en klubbsida för en flugfiskeklubb. Alla medlemmar har en egen inloggning på sidan då vi ibland vill dölja en del information från allmänheten.

Problemet jag har är att när en medlem loggar in på sidan kommer de automatiskt till adminstrationspanelen. Jag skulle vilja att när man loggar in så dirigeras man istället till startsidan. Finns det någon här som vet hur man kan lösa detta?

Hej.

Det finns ett plugin som heter WP Members WordPress › WP-Members WordPress Plugins

Som gör att man kan logga in direkt på sidan utan att behöva komma till wp-admin. efter du installerat den är det bara att placera ut WP Members widget på önskad sida.

Tackar, ska prova detta direkt.

WP-Members funkade inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag valde istället en lösning på detta. Det finns en inbyggd funktion i WP som gör att man kan lösenordsskydda inlägg eller sidor. Problemet är bara att när man väl skrivit in lösenordet en gång verkar det cascha och därför är sidan tillgänglig nästa gång man besöker den.

Är det någon som vet om detta går att lösa?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2010-08-12 11:36

Jag har gjort så på några sajter att man kan logga in direkt på sajten. Alltså att man inte behöver gå till /wordpress/wp-admin/ för att få inloggningsformuläret. När man loggar in så stannar man kvar på den sidan man är på för tillfället.

Det gör man enkelt med WP:s standardfunktioner. Jag har inte kommenterat koden, men den är nog ganska självförklarande.

Lägg följande i sidospalten på temat. Tänk på att ha rätt sökväg i <form-taggen till wp-login.php.

<div class="login">
<?php if (is_user_logged_in()) { ?>
<div class="notice">
<h6>Du är inloggad som <br /><strong><?php echo $user_identity ?></strong></h6>
<p class="align02"><?php wp_register('',''); ?><br /><span><a href="<?php echo wp_logout_url(get_bloginfo('url').$_SERVER['REQUEST_URI']); ?>"><?php _e('Log out'); ?></a></span></p>
</div>
<?php } else { ?>
<h6><?php _e('Log In'); ?></h6>
	<form id="loginform" action="/wordpress/wp-login.php?redirect_to=<?php echo get_bloginfo('url').$_SERVER['REQUEST_URI']; ?>" method="post">
			<div><label for="login"><?php _e('Username'); ?></label><input type="text" name="log" id="login" /></div>
			<div><label for="password"><?php _e('Password'); ?></label><input type="password" name="pwd" id="password" /></div>
			<div><label for="rememberme"><input name="rememberme" type="checkbox" id="rememberme" value="forever" /> <?php _e('Remember Me'); ?></label></div>
			<div><input type="hidden" name="testcookie" value="1" /></div>
			<div><input type="submit" name="submit" value="<?php _e('Log in'); ?>" /></div>
	</form>
<?php } ?>
</div>

Det ligger lite klasser, div:ar och span som kanske inte är intressant för dig, men det är bara att rensa isf. Vill du se just det här där det används så är det från Unicum som jag tagit koden.

1
Bevaka tråden