Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ändra mittknappens funktion på Mighty Mouse

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag behöver använda mittenmusknappen till annat än att starta dashboard. Har letat runt i osx kring hur man avaktiverar detta snabbkommando, men utan resultat.

Är det någon som har lösningen till mig vore jag väldigt tacksam.

/Kalle

Senast redigerat 2010-08-10 13:59

I din rubrik vill du stänga av Dashboard, men i ditt inlägg vill du bara den funktion på din mus som gör att det aktiveras när du trycker på mittenknappen.

Här har du en tråd om du hur stänger av Dashboard helt:
http://www.99.se/mac-os-x/226523-rookie-staenga-dashboard-must-haves.html

För att avaktivera funktionen på din mus så vill jag minnas att du går in i System Preferences, klickar på Mouse och ställer in hur knapparna ska fungera och vilka funktioner de ska ha. Har tyvärr bara trackpad på min MacBook, så är lite dålig hjälp på att bara stänga av funktionen.

Tackar

Funkade tyvärr inte...

Nja, det funkade inte att gå in på musinställningarna (för det är den funktionen jag vill stänga av). På kortkommandon under tangentbordsinställningarna kan man bara stänga av F12 genvägen till Dashboard.

Någon som har någon bra idé? Blir så irriterad när jag inte kan använda mittenmusknappen i Maya.

/Kalle

Ändrade trådens rubrikl och flyttade tråden till korrekt underforum. Tänk på att sätta rubriker som speglar trådens syfte!

/Mod

1
Bevaka tråden