Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efterlys ditt favoritfodral till iPhone 4

Tråden skapades och har fått 121 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hola,

Jag har själv ett Incipio Feather till min iPhone 4 och har en svart Bumper beställd. Det är främst Bumper jag vill använda, men då vill jag att bakstycket ska skyddas av en plastfilm precis som framsidan. Har ni tips om var jag köper det inom Sverige?

Ställ gärna liknande frågor i denna tråd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-02 04:27

Artwizz Scratchstopper från Macoteket?

Eller Invisible Shield från Zagg? De har bra priser iaf ) (om man nu ser till att anmäla sig till deras free ipad giveaway så får man upp till 50% rabatt på sitt nästa inköp.)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-06 22:55

Köpte Zagg Maximum Cover idag. (skyddet som täcker hela telfonen framsida/baksida/metalramen)
Letat på massor med butiker efter full skyddet men bara hittat framsida eller fram/baksida aldrig hela.
Men hade tur och såg att NetOnNet butiken hade en (dom är märkta fel på deras hemsida dock och skriver att det är fullbody, vilket bara är fram och bakside skydd inte sidorna också)
Var grymt bra passform och fick det att sitta riktigt bra.

Enda jag inte gillar med Zagg produkterna är "känslan" när man drar på skärmen blir helt annorlunda samt att mobilen får finger avtryck och fläckar sååå mycket enklare, pluss att dom är svårare att få bort än vad dom är annars.
Vet inte om det är så att det finns någon bättre produkt än Zagg´s som inte har detta problem?
Eller om det finns någon spray eller liknande man kan spraya på för att minska på att finger avtrycken och fläckarna fastnar lättare?

Men annars är jag tok nöjd med produkten.
Har inga problem med "antenagate" längre samt att jag är mycket mer skyddad mot repor

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-08-09 20:16
Ursprungligen av zOlid:

Köpte Zagg Maximum Cover idag. (skyddet som täcker hela telfonen framsida/baksida/metalramen)
Letat på massor med butiker efter full skyddet men bara hittat framsida eller fram/baksida aldrig hela.
Men hade tur och såg att NetOnNet butiken hade en (dom är märkta fel på deras hemsida dock och skriver att det är fullbody, vilket bara är fram och bakside skydd inte sidorna också)
Var grymt bra passform och fick det att sitta riktigt bra.

Enda jag inte gillar med Zagg produkterna är "känslan" när man drar på skärmen blir helt annorlunda samt att mobilen får finger avtryck och fläckar sååå mycket enklare, pluss att dom är svårare att få bort än vad dom är annars.
Vet inte om det är så att det finns någon bättre produkt än Zagg´s som inte har detta problem?
Eller om det finns någon spray eller liknande man kan spraya på för att minska på att finger avtrycken och fläckarna fastnar lättare?

Men annars är jag tok nöjd med produkten.
Har inga problem med "antenagate" längre samt att jag är mycket mer skyddad mot repor

Håller med dig, IS från Zagg är grymt, vi har kampanj på det nu om någon är intresserad. Zagg InvisibleSHIELD iPhone 4 Full Body Zagg InvisibleSHIELD iPhone 4 Full Body [] - 219:- : KaptenX, iPhone tillbehör till Sveriges lägsta priser

Ursprungligen av dojdoj:

Hur kan man se ifall varan ( i detta fall Incipios Feather) finns på lager. Det står ingenting.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-08-14 20:49
Ursprungligen av adress@mac:

Hur kan man se ifall varan ( i detta fall Incipios Feather) finns på lager. Det står ingenting.

Allt finns i lager om inget annat anges

Ursprungligen av henkebarn:

Hola,

Jag har själv ett Incipio Feather till min iPhone 4 och har en svart Bumper beställd. Det är främst Bumper jag vill använda, men då vill jag att bakstycket ska skyddas av en plastfilm precis som framsidan. Har ni tips om var jag köper det inom Sverige?

Ställ gärna liknande frågor i denna tråd.

Hur är Incipio Feather ? Är de så tunt som dom säger ? Går det eventuellt att sätta i hållare/laddare med skyddet på ? Hur känns materialet - är det som ett tunt mjukt skinn, lätt att ta av och på. Bumper från apple har jag på väg enligt deras erbjudande - men det är ju en annan grej.

Incipios fodral är mycket bra, till både 3G/S och 4. De är mycket tunna, cirka 1 mm och materialet är hårdplast med en matt yta. Man får med film för att skydda skärmen. Jag är mycket nöjd med deras skal till båda mina iPhones!

Artwizz är bra. Vet inte om vi fått in det på Janssondata än, är på semester nu. Invisible Shield har jag aldrig gillat. Ytan, känslan, njae. Men jag ska kolla in hur det funkar till iPhone 4.

Tack för tipsen, låt dem rulla in!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-08 00:36

Jag använder själv Sena Cases Ultra Slim.
Använt den till alla mina iPhone telefoner, 3G,3Gs och nu 4G.

Köpte nu senast den gula modellen, riktigt snygg.

Sena Cases - Designer Leather Cases : iPhone 4 Leather Cases UltraSlim for Apple

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-08 23:44
Ursprungligen av Caemon:

Jag använder själv Sena Cases Ultra Slim.
Använt den till alla mina iPhone telefoner, 3G,3Gs och nu 4G.

Köpte nu senast den gula modellen, riktigt snygg.

Sena Cases - Designer Leather Cases : iPhone 4 Leather Cases UltraSlim for Apple

Nej! Den täcker ju hela telefonen. Jag vill inte genomgå en process varje gång jag ska kolla något på telefonen.

Framsidan ska ju klara sig bra. Jag har lite funderingar om baksidan, där en del upplever det som minst lika bra som framsidan, medan andra säger att baksidan repas snabbare än du hinner säga aaah. Men att hela telefonen stoppas i en påse är ju inte praktiskt för fem öre.

Ursprungligen av Caemon:

Jag använder själv Sena Cases Ultra Slim.
Använt den till alla mina iPhone telefoner, 3G,3Gs och nu 4G.

Köpte nu senast den gula modellen, riktigt snygg.

Sena Cases - Designer Leather Cases : iPhone 4 Leather Cases UltraSlim for Apple

Hur lång tid tog det att få hem fodralet? Några problem med frakten, moms,tull? Hur mycket blev slutnotan?

När man använder Incipio feather, tänker man på att man har ett fordral eller känns det som vanligt? Klumpigt? Kanske konstigt fråga men jag står o funderar på vad ska välja, artwizz är också ett alt. för mej.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-08 22:13

Jag har precis testat Artwizz, dock endast på baksidan och det verkar sitta kanon. Dock skulle jag önskat att det hade en aaaaaning mer identiskt bredd och höjd med telefonen för som det är nu har man ca en millimeter mellan skyddsfilmen och telefonens kant.

Jag låter det sitta på ett tag till så får vi se om det får stanna eller det åker, kanske t o m testar att ha skyddsfilm på framsidan också

Filmen man fick med incipiofodralet sitter jättebra. Och fodralet i sig känns att man har, men först egentligen när man tar av det.

Ursprungligen av henkebarn:

Filmen man fick med incipiofodralet sitter jättebra. Och fodralet i sig känns att man har, men först egentligen när man tar av det.

Tack för tipset. Nog det skönaste skal jag haft till någon av mina iPhone. Köpte av ishop för 239:- vilket jag tycker är ok. Deras logistik däremot har mycket övrigt att önska.
Skulle komma en orderbekräftelse inom en timma - annars skulle man höra av sig per e-post. Kom ingen på en timma - hörde av mig - e-postmeddelande i retur hela tiden. Går in på deras hemsida och kollar: Orderbekräftelse finns - "Hanterad 0" står det. Dagen efter dimper det ner i brevlådan.... Står fortfarande "hanterad 0" Tack för din beställning.
Det viktigaste kanske var att den kom i alla fall........ som sagt mycket skön att hålla i, och mina laddare och annat funkar med skalet på - dock inte Tomtomhållaren i bilen. Men man kan inte få allt.

Nu har jag köpt Artwizz film och har således film på både fram- och baksida. Nice. Vi hade merän jag trodde på Janssondata. Skönt att komma tillbaka från semestern och se fulla hyllor

  • Medlem
  • 2010-08-10 09:03

F8Z642 Belkin Grip Vue for iPhone 4

Köpte från Telesnor-Stores
Ruskigt nöjd sitter sjukt tight och ger en max känsla av skydd.
Mycket bra kvalitetskänsla!

Edit:
Här ser man den genomskinliga varianten.
Har den som är "smoked" eller ja mörkad

http://www.youtube.com/watch?v=E05XKmeTp4c&feature=fvst

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-11 20:48

Någon som vet var man kan köpa artwizz scratchstopper i Göteborg?

Artwizz Scratchstopper betydligt bättre än IS tycker jag i alla fall.
Vill man ha Apelsinskalsyta så visst kör med invisible Shield dock ser man ju att man har ett skydd på, vilket man inte gör med Artwizz.
Att montera dit IS är betydligt krångligare också!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-12 10:33
Ursprungligen av NevR:

FInns lite artwizz hos oss annars! iPhone tillbehör iPhone 4 tillbehör

Varför ska man beställa av er framför t ex Macoteket? Ni är ju inte billigare.

Har ni fysisk butik också?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-12 12:10
Ursprungligen av NevR:

FInns lite artwizz hos oss annars! iPhone tillbehör iPhone 4 tillbehör

Har inte tid att vänta på leverans - sticker utomlands efter helgen.

En liten note för er, i övrigt, fina hemsida: "We got it all" kan behöva grammatikcheckas

Ursprungligen av Stenelo:

En liten note för er, i övrigt, fina hemsida: "We got it all" kan behöva grammatikcheckas

Hehehe, klockrent...

Ingen som har sett Sena Ultraslim live i butikerna än? Har bara sett varianten för 3G/3GS.

Jag har använt Sena ultraslim till en 3GS och den har funkat kanon, funderar på att köpa Sena till 4:an o artwizz scratchstopper på baksidan också, då borde man vara rätt sade utan att behöva förstöra designen på telefonen:)

Ringde till Kullander och dom får troligen inte in Sena ultraslim förrän i börja på sept. Tråkigt! Har försökt leta runt lite på nätet där man skulle kunna beställa, hittar ni något så hojta till!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-13 09:44

Vad sägs om detta då? SGP Skin Guard Leather Deep Black Set Package for Apple iPhone 4 (Included Steinheil Ultra Crystal Screen Protector)

Någon som har köpt och testat? Tycker det verkar ganska sjysst, faktiskt.

Ursprungligen av zinned:

Vad sägs om detta då? SGP Skin Guard Leather Deep Black Set Package for Apple iPhone 4 (Included Steinheil Ultra Crystal Screen Protector)

Någon som har köpt och testat? Tycker det verkar ganska sjysst, faktiskt.

Den där var faktiskt riktigt snygg. Fast jag är lite tveksam till att klistra grejer på glaset.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-13 15:48
Ursprungligen av Capeman:

Den där var faktiskt riktigt snygg. Fast jag är lite tveksam till att klistra grejer på glaset.

Nu vet jag inte säkert men jag skulle tippa på att det är samma teknik för att fästa det som det är på de bättre skyddsfilmerna, alltså inget värre än så. Det är vad jag tror, man kan ju ta o kolla med dem.

Eller du kan kolla med dem kanske?

Ursprungligen av zinned:

Nu vet jag inte säkert men jag skulle tippa på att det är samma teknik för att fästa det som det är på de bättre skyddsfilmerna, alltså inget värre än så. Det är vad jag tror, man kan ju ta o kolla med dem.

Eller du kan kolla med dem kanske?

Jag har faktiskt redan kontaktat dem med den frågan. Gillade alla deras Skin Guard-produkter. Återkommer när jag får svar.

Bevaka tråden