Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Bjud in dina vänner" fungerar inte?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försökte men fick detta:

LCR, du har inte behörighet till denna sida. Det kan bero på ett eller flera skäl:

1. Ditt användarkonto har inte tillräcklig behörighet för att nå denna sida. Försöker du ändra någon annans inlägg eller nå adminsidor?
2. Om du försöker skriva inlägg kan ditt konto vara inaktivt eller låst av en administratör.

Jag har mailat honom i alla fall.

LCR

Ursprungligen av LCR:

Jag försökte men fick detta:

LCR, du har inte behörighet till denna sida. Det kan bero på ett eller flera skäl:

1. Ditt användarkonto har inte tillräcklig behörighet för att nå denna sida. Försöker du ändra någon annans inlägg eller nå adminsidor?
2. Om du försöker skriva inlägg kan ditt konto vara inaktivt eller låst av en administratör.

Jag har mailat honom i alla fall.

LCR

han kan ha funktionen spärrad om man inte är "vänner"

EDIT: jag blandar ihop funktionen att man kan se data om en medlem med att skicka ut en emailinbjudan. Skyller på dålig Leverpastej

Senast redigerat 2010-08-10 13:27
Ursprungligen av Goflorp:

han kan ha funktionen spärrad om man inte är "vänner"

Huh?!

Jag tryckte på länken uppe till vänster

Inbjudan
Bjud in dina vänner till 99.se

men jag kanske har missförstått vad det betyder...

Jag får i alla fall inte bjuda in någon vän...

LCR

Fick samma meddelande jag med nu när jag testade, någon admin bör ta sig en titt på rättigheterna till funktionen..

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-08-09 23:05

Jag klickade just på "Bjud in dina vänner" och fick då upp formuläret för att skicka inbjudningar (har inte provat att skicka dock).

Ursprungligen av Drakfot:

Jag klickade just på "Bjud in dina vänner" och fick då upp formuläret för att skicka inbjudningar (har inte provat att skicka dock).

You're obviously better than me...

LCR

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-10 10:00

Måste vara supporter?

Hm, kanske det. Han sa i alla fall att han skulle titta in inom snar framtid.

Jag har släpat hit en hel del medlemmar, men om de skrev vem som tipsat om 99.se eller ej vet jag inte. Kan man se sånt? Har för mej att jag sett något någonstans...

LCR

Ovanstående 8 inlägg har brutits ut och flyttats hit från en annan tråd.

(OBS! Den andra tråden ligger i Loungen, så länken fungerar bara om man har tillgång till Loungen.)

/Mod

...men inga funderingar på varför det inte fungerar?!

LCR

Ursprungligen av LCR:

...men inga funderingar på varför det inte fungerar?!

LCR

Precis, vore ju bra om det fungerar för alla.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-10 18:46

Det vore ju konstigt om inte funktionen att bjuda in vänner vore öppen för alla.
För mig fungerar det inte heller utan jag får samma felmeddelande om att jag inte har behörighet för sidan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-10 21:34

För mig funkar det, och testmailet jag skickade kom fram. Jag är supporter. Verkar alltså som att någon admin borde lägga om några behörighetsswitchar.

Citat:

Gratulerar!

IngoX har skickat dig denna personliga inbjudan till 99.se.
För att aktivera ditt konto följer du denna länk:

http://www.99.se/register.php?referrerid=3405&invitation=b13ba216cad09eXXXXXX

IngoX har bifogade följande meddelande:
----------------------------------------------------
ett test av funktionen
----------------------------------------------------

Med vänliga hälsningar 99.se

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-10 22:10

Kanske har att göra med om man är supporter. På tal om det kan jag inte bli supporter längre då när jag går in och ska betala inte får upp några alternativ över huvud taget.

1
Bevaka tråden