Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av OCZ Vertex LE?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Goddagens,

Är det någon som har kört med OCZ 2.5# VERTEX LIMITED EDITION 100GB SATA-II SSD och har erfarenheter att dela med sig av?

Står i begrepp att köpa en ny MBP15" och tänkte slita ut HDDn och stoppa in en SSD istället. Begrundandet är nu vilken SSD jag ska välja. Intels X-25M G2 80Gb börjar bli lite gammal för min smak och RealSSD C300 funkar inte så bra på OS X eftersom TRIM inte stödjs av OSet.
Det har då fallit till OCZ Limited Ed. disk att kanske hålla facklan då dess långtidsprestanda är bättre även utan TRIM.

Men, disken är ju Limited Ed. och företaget är rätt nytt på området. Så.... en smula tvekande är undertecknad. Åter igen, någon som har erfarenheter om disken att dela med sig av?

Eftersom ingen har erfarenhet av disken - så beställer jag en. Återkommer med egna erfarenheter om ngra veckor.

Fått den, monterat in den, kör den.
Mkt nöjd. Inte expert på upplevelsen än men so far so good. Om ngn undrar ngt så är det bara att fråga ngn gång.

Kul är också ute efter en SSD, men 100GB räcker ju inte ens till mina foton

Kör en extern med firewire då som lagring. Finns ingen anledning att köra med SSD för lagring.

jag kör med en extern på en TB med firewire för film, foton och liknande.

1
Bevaka tråden