Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal vet inte vilken dag det är...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg detta just så jag tänkte bara jag skulle posta en bild av det. Se på iCal-loggan i dockan respektive i Program-mappen. Programmet är iofs inte igång men man kan ju tycka att det skulle ha ett o samma datum på de två platser där ikonen förekommer.

Rätt datum kan ses i menyraden samt på en ikon till vänster om iCal i docken.:cool:

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-08-09 11:32

Samma här. Min visar augusti 6.

Men efter att ha öppnat iCal visar den rätt i dockan.

Förhandsvisning av en programikon i en mapp visar den 17:e på alla Macar, alltid, eftersom det bara visar en filikon

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Förhandsvisning av en programikon i en mapp visar den 17:e på alla Macar, alltid, eftersom det bara visar en filikon

OK men varför visar den den 5e augusti i dockan?

När jag startar den med ikonen i dockan ändras denna till dagens datum men i Program-mappen består datumet. Eftersom programmet är igång så borde den ju ändras också tycker iaf jag.

Om jag klickar på ikonen i Program så händer inget annat än att mappen stängs e-som programmet redan är igång, ikonen ändras inte...

Om jag däremot startar iCal genom att klicka på ikonen i Program så ändras inte ikonvisningen där, bara i dockan...

När jag avslutar iCal återgår visningen i dockan till standard vilket tydligen är 5e augusti...

Inser nu att allt förklaras så bra i RR's inlägg ovan...:">

Dock-ikon och Finder-ikon är inte samma sak. Dock-ikonen är något mer "intelligent".

Flyttade tråden till rätt forum. Kändes inte som "Loungen" var rätt plats för detta.

/Mod

1
Bevaka tråden