Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hjälp med serieapp till iphone

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2010-08-09 10:31

Hej jag har en serie som jag skulle vilja omarbeta så att den går att läsa samt sälja via appstore. Är det någon som har någon erfarenhet av liknande arbete? Jag har inte reg. som apputvecklare och vet inte om jag själv har tid. Är det svårt att förebereda en serie för appstore. Serien är digitaliserad redan 88sid. svartvit.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-09 11:46

Du kanske kan sälja den via vår tidningsapp Qiozk? Har ännu inte så mycket interaktivitet, men om det är en statisk serie likt en traditionell tidning passar det nog bra. Qiozk ? Köp tidningar i iPad, iPhone, iPod

  • Medlem
  • Östersund
  • 2010-08-17 19:17
Ursprungligen av klas:

Du kanske kan sälja den via vår tidningsapp Qiozk? Har ännu inte så mycket interaktivitet, men om det är en statisk serie likt en traditionell tidning passar det nog bra. Qiozk ? Köp tidningar i iPad, iPhone, iPod

Skall den anpassas? och hur ser upplägget ut?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-19 06:50
Ursprungligen av Samor:

Skall den anpassas? och hur ser upplägget ut?

Du publicerar den som en PDF. Läs om upplägget på Förlag ? Publicera tidningar i Qiozk på iPhone, iPod och iPad

  • Medlem
  • Östersund
  • 2010-11-29 18:29

avslutar diskussionen

med att berätta att jag via detta ypperliga forum fått serien publicerad på tidningsappen qiuzk. Fick dock dela den i 3 delar (pga storleken).

99mac. Bra som vanligt.

Har du kollat på appstore om det finns serie-läsar-appar som fixar det du behöver?

  • Medlem
  • Östersund
  • 2010-08-12 17:35

nej har inte kollat men jag antar att jag måste omarbeta materialet så att det är läsbart. vad skall komma först, hur vänder man blad eller går från ruta till ruta. Styra läsandet. Jag tror det blir väldigt bökigt att få en helsida som man måste rulla runt med med fingret.

1
Bevaka tråden