Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minns någon TiBookkopian?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-05-14 15:07

För något år sedan (eller om det var mer) läste jag en nyhet på en svensk macsajt om en kopia av Powerbook G4 15-tum. Datorn var naturligtvis en pc men utseendet var i det närmaste identiskt med PB. Den enda skillnaden att färgerna var grafitgrå (eller svart?) och vit. Dimensionerna var i det närmaste identiska.

Jag har sökt och sökt och sökt men hittar inte nyheten, eller bilderna någonstans. Kommer inte heller ihåg vilket företag som tillverkade den. Hade för mig att det var Acer men så var uppenbarligen inte fallet efter en rundtur på deras sajt.

Har jag bara drömt det här eller finns den på riktigt? Är det någon som vet och kan hjälpa mig hitta bild/info?

Eller är jag en tok?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-15 11:30

Du har inte drömt, eller så har jag också gjort det. Har för mig att det var ett japanskt företag som byggde den, och att det skrevs om den i MacWorld. Inte 100 dock. *letar*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-15 20:15

Var det inte ProBook som Redagruppen säljer? Med ett namn riskabelt nära Powerbook hade dom den i annonser i bland annat MacWorld. har för mig att man kunde vinna den i någon tävling oxå.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-05-16 14:49

Jag tror inte att det var ProBook. Men det kan ha varit den här från eMachines >>>>>>>

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-05-16 16:28

Skrik lagom

Nej. Den skärmen är inte i widescreenformat.

....Ha ha, jag får skylla på min arbetssituation, allt jag skriver ska skrivas med versaler.
Fast nu minns jag att det fanns en porschedesignad dator som hade widescreen...... http://www.cnet.com/techtrends/0-6014-7-20573465.html?tag=ld

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-16 17:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av STREET66
....Ha ha, jag får skylla på min arbetssituation, allt jag skriver ska skrivas med versaler.
Fast nu minns jag att det fanns en porschedesignad dator som hade widescreen...... http://www.cnet.com/techtrends/0-6014-7-20573465.html?tag=ld

Den där var faktiskt inte så snygg som man hade hoppats på. Dessutom kör den ju gamla Windows, vilket drar ned betyget ytterligare.
Nej, PowerBook är fortfarande herre på täppan!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-05-19 08:55

Kan det ha varit den? Ja, det kan det nog. Någon annan med en åsikt? Jag röstar på den...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-22 18:36

Jag hittade en maskin från Asus, vet at det inte är den du tänker på men den passar ju in i kategorien

ASUS M3000N

Citat:

Skrevs ursprungligen av STREET66
VAD SÄGS OM DEN HÄR DÅ??
http://global.benq.com/products/joybook/jb3000_00.html

Jag såg Benq:s bärbara på Cebit mässan i år...De är faktist riktigt äkta "ripoffs" av Apples TI PB modeller... Men fast Apple inte direkt var med på mässan fans det nog mer än väl bolag som gjorde allt för att kopiera Apples design. Bla. BenQ

Tja, vad ska man säga? De kan försöka hur mycket de vill, ingen inom pc-världen har en sådan känsla för form som Apple har.

Och jag struntar i hur många geggahärts dessa kreationer har, när allt kommer till kritan är det ju bara en windows-pc...

  • Oregistrerad
  • 2003-05-28 15:06

Den bärbara som kommer närmast TiBook idag borde ju vara nya Inspiron 8500 från Dell, med 15,4" Widescreen & Magnesium/Alu-skal.

Sonys försök...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-28 15:48

Dells burk ser ut så här:

Dell Inspiron 8500:
Vikt: 3 kg utan batteri och hårddisk
Tjocklek: 3,8 cm

Apples Powerbook G4 15 tum:
Vikt: 2,1 kg med batteri och optisk enhet
Tjocklek: 2,6 cm

Är Dells låda verkligen ett seriöst alternativ? Den ser ut som en leksaksdator tycker jag.

Senast redigerat 2003-05-28 16:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Dell Inspiron 8500:
Vikt: 3 kg utan batteri och hårddisk
Tjocklek: 3,8 cm

Apples Powerbook G4 15 tum:
Vikt: 2,1 kg med batteri och optisk enhet
Tjocklek: 2,6 cm

Är Dells låda verkligen ett seriöst alternativ?

Sick..

Varför måste alla pc-laptops ha en massa skruvar, hål och galler? Det ser ju så j-kla billigt ut...

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Dells burk ser ut så här:

Dell Inspiron 8500:
Vikt: 3 kg utan batteri och hårddisk
Tjocklek: 3,8 cm

Apples Powerbook G4 15 tum:
Vikt: 2,1 kg med batteri och optisk enhet
Tjocklek: 2,6 cm

Är Dells låda verkligen ett seriöst alternativ? Den ser ut som en leksaksdator tycker jag.

Fy f-n, de var det fulaste jag sett på länge!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-28 16:24

Jepp. Kolla plastpluggarna som döljer skruvhuvudena. Det finns minst 23 skruvar enbart på datorns baksida, och åtta på framsidan...

1
Bevaka tråden