Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slå ihop forumen för MB/MBP?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-08-07 16:53

Varför ska det vara två separata forum för iBook, Macbook, Powerbokk, Macbook Pro etc när ändå alla postar i fel forum samt att moderatorerna inte flyttar felaktiga inlägg till rätt underforum?
Bara en fundering som jag gärna vill ha svar på, för det irriterar som f-n.

Varför jag inte rapporterar "felaktiga" inlägg? För att det skulle vara ett evighetsjobb och jag är ingen moderator.

  • Medlem
  • 2010-08-07 19:02

Det är en gammal surdeg vi har diskuterat i modforumet i flera omgångar. Det finns egentligen en konsensus om att ändra nuvarande upplägg, frågan är till vad.
Vi drar det ett varv till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-07 19:04

Hamnar väl en hel del som är relaterat till os x, dvs. där lösningen är densamma oavsett om det är en mb eller mbp, i bägge dessa forum också?

iBook och Powerbook i en avdelning och Macbook, Macbook Pro och Air en avdelning kanske? Det vill säga utfasade modeller i en och aktuella i den andra.

Fast det är antagligen ett hästjobb att börja ändra om indelning om alla gamla saker ska sorteras om då.

  • Medlem
  • 2010-08-07 19:06
Ursprungligen av Niks:

Hamnar väl en hel del som är relaterat till os x, dvs. där lösningen är densamma oavsett om det är en mb eller mbp, i bägge dessa forum också?

Anmäl i så fall.

Ursprungligen av Niks:

iBook och Powerbook i en avdelning och Macbook, Macbook Pro och Air en avdelning kanske? Det vill säga utfasade modeller i en och aktuella i den andra.

Fast det är antagligen ett hästjobb att börja ändra om indelning om alla gamla saker ska sorteras om då.

Exakt vad vi också har konstaterat.

  • Medlem
  • 2010-08-07 21:22
Ursprungligen av Niks:

iBook och Powerbook i en avdelning och Macbook, Macbook Pro och Air en avdelning kanske? Det vill säga utfasade modeller i en och aktuella i den andra.

Fast det är antagligen ett hästjobb att börja ändra om indelning om alla gamla saker ska sorteras om då.

Det var precis så jag också tänkte, men det är lite långt att skriva på en iPhone.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-08-07 19:19

Man kunde tillsvidare åtminstone ändra ordningsföljden på avdelningsnamnet så att inte obsoleta modeller kommer först. Alltså: Mac Pro & Power Macintosh, inte tvärt om. Samma sak med MacBook... MacBook Pro. Ställ aktuella modellnamn först...

  • Medlem
  • 2010-08-07 19:23

Vi gör nog ändringarna än gång för alla.

...och en egen knapp för ipad !

1
Bevaka tråden