Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som använder UPS ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, är så jävla less nu på min el-leverantör som har fel tammefan hela tiden. Strömspikar som bootar om datorerna. Störande så inåt ...

Tänkte kolla om något använt UPS på en iMac och vet om någon från Kjell & Co fungerar bra? Det räcker om den klarar ström några minuter så den hinner stänga ner sig proper.

Oftast så skickar en UPS en signal till datorn och en programvara i datorn stänger då ner datorn (om du t ex inte är hemma när strömmen går).
Den programvaran är ju bra ha för OSX, så kolla att UPS:en kan "prata Mac".
Kjell & Co vet SÄLLAN vad Mac är

Ett företag som har Mac-programvaran och kan komplettera upp en billig "PC-UPS" från en av de största tillverkarna APC är Equinux;

equinux - Administer and Monitor your APC Uninterruptible Power Supply with APC Tracker

Varför inte den här?
http://www.apc.com/products/family/index.cfm?id=17

Jag är också ute efter nya UPSer, med drivrutiner för Ubuntu. Så om du har några bra erfarenheter så dela gärna med dig av dem här.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-08-07 13:43
Ursprungligen av bjelkeman:

Jag är också ute efter nya UPSer, med drivrutiner för Ubuntu. Så om du har några bra erfarenheter så dela gärna med dig av dem här.

Jag googlade på ubunto ups driver och fick direkt en massa tråffar. Och en kände jag ingen direkt, nämligen NUT. Varför fungerar inte den för dig?

Equinux pratade ngt om att deras kan köras på "linux" med-... kolla

Tack för tipsen, skall kolla dem. Jag var helt enkelt ute efter lite personliga erfarenheter i "lokalmarknaden".

1
Bevaka tråden