Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan någon testa grafikprestanda på late 2009 iMac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar lite vilka värden OpenGL Extensions Viewer-testet ger på en "orignal" late 2009 i7 iMac. Är det någon som har en sådan och har möjlighet att köra detta program? Det gör några enkla tester och rapporterar antal FPS efter. Programmet finns att ladda ner här: OpenGL Extensions Viewer - Download

Jag testade att uppgradera grafikdrivisarna på min iMac, och får ca 1220-1240 FPS på dessa tester. Spel mm känns betydligt snabbare, men det kanske delvis är lite psykiskt också. Jag glömde tyvärr testa datorn innan installation, det vore väldigt intressant att veta vad standardvärdena ligger på. Någon som orkar?

Nu har jag bara en i5, men samma grafikkort, ATI Radeon 4850 512mb. Detta är vad jag fick, om det nu ens är intressant.

Åhå, mycket intressant. Tack så mycket! Då verkar det som sagt ha gjort ordentlig skillnad, det bör ha varit samma prestanda innan. Bifogar bild på testet efter uppgradering

Imac i7, 8GB ram ATI Radeon 4850, driver 1.6.18 (fra 2010 imac updaten).
Jeg har "passed" ved 3.0, hvorfor ved jeg ikke

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2010-08-07 11:03

Olika versioner utav OpenGL Extension Viewer?

Ursprungligen av Kermit:

J

Jag testade att uppgradera grafikdrivisarna på min iMac, och får ca 1220-1240 FPS på dessa tester. Spel mm känns betydligt snabbare, men det kanske delvis är lite psykiskt också. Jag glömde tyvärr testa datorn innan installation, det vore väldigt intressant att veta vad standardvärdena ligger på. Någon som orkar?

Var hittade du dessa drivrutiner som är snabbare?

Kan man byta ut de man har i Macen alltså?

*nyfiken*

1
Bevaka tråden