Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BlackBerry Torch 9800

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-04 07:29

Måste bara starta en tråd om denna.

Ska RIM behöva gå i graven innan de börjar skapa riktiga smartphones och hänger på iPhone och HTC?

Research in Motion Launches 'Torch' Smartphone and BlackBerry 6 OS - Mac Rumors

Helt sanslöst tråkig mobil...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-04 07:50

Tycker många av funktionerna som visas upp är direkt stulna från iPhone och lite Palm Pre. Tycker RIM saknar stolthet och smak. Deras GUI känns passé innan telefonen ens släppts. När ska RIM förstå att 90-talet är över?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-08-04 07:56

RIP RIM

Det där kommer inte tilltala touchscreen-generationen.

Det blir iPhone för den medvetna minoriteten och Googles bleka iPhone-kopia Android för PC-nerdarna och den omedvetna massan framöver.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-06 12:59

Titta på amerikanska bilar... de är också kvar i då-tid...

Säga vad man vill om BlackBerry - jag hade en 8800 och vad jag gillade extremt mycket med den var snabbheten med vilken ett mail visades på skärmen efter att man klickade på det i listan. På SonyEricssons på den tiden vassaste tog det ju ibland 15 sekunder att visa mailet. En annan sak var att om telefonen låg i hölstret och man fick mail så visades automatiskt det nya mailet på skärmen när man tog den ur hölstret. Och så gick telefonen automatiskt i vila när man stoppade ner den i hölstret. Sedan var avsaknaden av å, ä och ö på tangentbordet det som gjorde att jag övergav den. Men tangentbordet var skönt att skriva på - på engelska. Faktiskt den bästa telefon jag någonsin har haft beträffande mail. Avsaknaden av kamera, 3G och WiFi var väl heller ingen höjdare men batteriet höll å andra sidan ofta över en vecka. Tyckte Storm såg ganska ok ut tills en kollega skaffade en och det var värsta skräpet. De kanske inte har världens vassaste teknik men för en viss grupp av användare är detta nog en riktigt bra produkt.

1
Bevaka tråden