Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 börjar säljas fredagen den 30 juli i Sverige

Tråden skapades och har fått 582 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 19:08
Ursprungligen av jonas.larsson:

Beställde min 32gb strax efter midnatt, men det gick ju bara att välja 24mån/250kr förhöjt som alternativ, men borde man inte kunna gå in i en butik och ändra det i efterhand? Man har ju ångerrätt i 14 dagar osv? Jag hade hellre betalt den förhöjda månadsavgiften kontant, direkt.

Varför tog du abonnemanget om du inte ville ha det? Ångerrätt innebär ju att du skickar tillbaka rubbet i befintligt skick, utan att det är använt.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-07-30 14:20

Jag stod på plats nr 55 i natt på kungsgatan(sthlm) och när säljarna gick runt för att fixa abbonemangen iförväg så frågade han vilken jag ville ha, jag sa 32Bb. Han nickade, med andra ord det fanns en hel del telefoner där... Totalt var det 150 kölappar och dem räckte inte till alla i kön... Någon har en aning om hur många lurar som vet hur många lurar dem fick in? jag glömde bort att fråga... : (

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-30 14:48

Fick precis kolli-ID från Halebop, men det går inte att söka på den än... Men den borde väl vara på mitt uthämtningsställe på måndag, då, hoppas jag!

  • Medlem
  • 2010-07-30 15:21

Stod i kön till Telia på Kungsgatan i Stockholm igår. Anlände strax före 18 och kunde lämna butiker strax före 00:30. Vi var ett glatt gäng på 6-7 pers som satt och diskuterade allt från iPhone till Mac, trevligt värre. (Trots det kraftiga regnet den första 1,5 timmen.)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-30 16:32

Var uppe på stan idag (Örebro) vid 13-tiden. Slut överallt.
När jag kom hem tänkte jag lägga en beställning på 16gb från Tre's hemsida. Men den verkade överbelastad eller något för det gick inte lägga en beställning.
Ringde istället in till deras kundtjänst, killen gjorde en beställning i telefon åt mig. 2-3dagars leveranstid så jag har den förmodligen på tisdag

Nästa vecka har jag hittat tillbaks till iPhone-familjen efter 6månader hos Android. Jag kommer nog inte sakna Android på samma vis som jag har saknat iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 16:56

I Visby stod ett 70-tal i kön. 60 telefoner fanns i butiken och efter cirkus 30 kunder och 4,5 h var de slut. Fick nöja mig med en 16 giggare, men det får gå tills de släpper den vita i höst.

Tack föresten för trevligt sällskap, ni runt nr 24 i kön!

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2010-07-30 22:53
Ursprungligen av AxelM:

I Visby stod ett 70-tal i kön. 60 telefoner fanns i butiken och efter cirkus 30 kunder och 4,5 h var de slut. Fick nöja mig med en 16 giggare, men det får gå tills de släpper den vita i höst.

Tack föresten för trevligt sällskap, ni runt nr 24 i kön!

Jag var också där! Klev upp klockan 09, cyklade till Teliabutiken, fick nr 46 i kön och kom hem med en 16 gb. Nu väntar jag bara på att porteringen från Tele2 ska slå igenom. Tar tydligen en vecka….:(

Kan tillägga att det blev betydligt fler i kön efter att du fått din lur. Det var nog ett 30-tal som köade och blev utan telefon idag.

Ursprungligen av Rasmus:

Jag var också där! Klev upp klockan 09, cyklade till Teliabutiken, fick nr 46 i kön och kom hem med en 16 gb. Nu väntar jag bara på att porteringen från Tele2 ska slå igenom. Tar tydligen en vecka….:(

Kan tillägga att det blev betydligt fler i kön efter att du fått din lur. Det var nog ett 30-tal som köade och blev utan telefon idag.

Undrar när de första ställde sig där, om jag hade varit bland de första runt 06 när jag gick hem från jobbet

Tele2 sjabblade ju till det rejält med sin webbshop så jag vart utan, antingen var det ett tecken på att jag ska invänta den vita som jag tänkte, eller vänta till nästa år ändå

Östersund, ca ett 50 tal i kön och säljaren sa i butik att det fått 25 telefoner av olika valörer, längsta köaren i östersund satt 10 timmar, jag satt som 4:a i kön 7 timmar! En telefon (mitt bästa köp någonsin efter några dagar iaf) rikare!

Ni som beställde av Tre, fick ni något bekräftelsemail av dem? Jag fick iaf ett mail idag där det stod att den skickats, fått kollinummer också. Ligger just nu i Alvesta och trycker.

Vill ju gärna veta att abbonemangsvalet och så gått igenom etc. Går jag in på Mina Sidor har jag fortfarande mitt gamla abb. Bör jag vara orolig?

Ursprungligen av Specias:

Ni som beställde av Tre, fick ni något bekräftelsemail av dem? Jag fick iaf ett mail idag där det stod att den skickats, fått kollinummer också. Ligger just nu i Alvesta och trycker.

Vill ju gärna veta att abbonemangsvalet och så gått igenom etc. Går jag in på Mina Sidor har jag fortfarande mitt gamla abb. Bör jag vara orolig?

Jag skulle inte vara orolig om jag var du , därimot hade jag ringt Kundtjänst och kontrollerat uppgifterna. Om du nu fått mail om att din telefon har skickats så borde du ha gått igenom,
men jag hade som sagt ringt och kollat läget bara för att vara 100% säker.

Ni som köpte telefon i Fredags , hur länge stod ni i kö för att få köpa den?
själv stod jag i kö i 19timmar utanför Telia-Butiken uppe i Umeå.

Ställde mig i morgonkön på Södermalm kl. 06:00 - det var då ca. 7 pers före mig. Kl. 10:00 när dom öppnade släpptes jag in och köpte min Iphone4. Lämnade butiken ca. 10:15. Så - 4 timmar i kö. Jag hade kunnat komma senare - det var inte föränn ca. 8:30 det ramlade in större mängd folk i kön.

Ursprungligen av SomethinG^:

Ni som köpte telefon i Fredags , hur länge stod ni i kö för att få köpa den?
själv stod jag i kö i 19timmar utanför Telia-Butiken uppe i Umeå.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-02 04:25
Ursprungligen av SomethinG^:

Ni som köpte telefon i Fredags , hur länge stod ni i kö för att få köpa den?
själv stod jag i kö i 19timmar utanför Telia-Butiken uppe i Umeå.

Köade en dryg timme utanför en av Telia-butikerna i Malmö.

Luleå

Ursprungligen av SomethinG^:

Ni som köpte telefon i Fredags , hur länge stod ni i kö för att få köpa den?
själv stod jag i kö i 19timmar utanför Telia-Butiken uppe i Umeå.

Luleå Telia butiken.
Jag stod från torsdag kl 21:30, 1:a i kön
Vi 20 i 10 började komma en massa folk. (väldigt naiv o tror att man kan få sig en telefon då).
Värst var de ca 30 pers som ville smyga framför oss genom att komma in i gallerian från garaget som öppnade kl 06:00. Tur att Telia kom ut på framsidan och delade ut kölappar till oss riktiga köare, så för dessa lyckosökare var det bara att ställa sig sist i kön och sudda bort flinet.

:

Glömde säga att det var ca 150 pers som köade vid 10 tiden.

Jag vet dock inte hur många telefoner som fanns. Jag gissa 40st. Nån som vet vad gäller Luleå?

Ursprungligen av Steven H:

Luleå Telia butiken.
Jag stod från torsdag kl 21:30, 1:a i kön
Vi 20 i 10 började komma en massa folk. (väldigt naiv o tror att man kan få sig en telefon då).
Värst var de ca 30 pers som ville smyga framför oss genom att komma in i gallerian från garaget som öppnade kl 06:00. Tur att Telia kom ut på framsidan och delade ut kölappar till oss riktiga köare, så för dessa lyckosökare var det bara att ställa sig sist i kön och sudda bort flinet.

Ojdå, det där fattade jag aldrig. Intressant att det gick att ta sig i gallerian den vägen. Men öppnades verkligen dörrarna till gallerian från garaget kl 6 eller öppnade man ingången till gallerian samtidigt som man öppnade framsidan?

För det där är ett problem med galleriorna, vilken dörr öppnas först?

Visst känns det generellt sett som att det är betydligt bättre tillgång på iPhone 4 i år än iPhone 3GS förra året? Trots att fyran är en mycket intressantare uppdatering som folk köat för mycket mer än förra året.

Apple verkar ha sett till att buffra upp ordentligt den här gången, det var ju inte bara i Sverige utan även 16 andra länder, så det är imponerande.

Ursprungligen av SomethinG^:

Ni som köpte telefon i Fredags , hur länge stod ni i kö för att få köpa den?
själv stod jag i kö i 19timmar utanför Telia-Butiken uppe i Umeå.

Samma butik, från strax efter 7 på morgonen. Fick plats 38 så det kändes osäkert innan vi fick veta hur stor leveransen faktiskt var (70 stycken).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-01 21:35

Det känns som att Telia hade mer tryck i sina butiker på iPhone 4.

Jag gick ner till telenor butiken vid 10.30 (fredag) och köpte en utan kö och sedan åkte jag ner kl 18 och köpte 2 till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-02 04:04

Köade runt en halvtimme vid en teliabutik i stockholmsområdet...

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-08-02 06:56

Köade 12h i malmö :). Vi hade ganska trevligt men sista timmen gick seeegt

Kul, skulle hämta ut vad jag trodde skulle vara min Iphone. Men så tog tjejen i kassan fram ett litet kuvert.

- Är det allt?, frågade jag.

Japp!

- Åhhh fan då..

EDIT: Det var föga förvånande mitt abbonemangsavtal. Men förvånande nog var det fel avtal. YES! Och nu i telefon fick jag veta att min telefon har en leveranstid mellan tre dagar (lät ju bra) och tre veckor. (ouch)

Sorry för lite off topic, men behövde rensa luften lite. Allvarligt talat, jag är verkligen ledsen just nu.

Senast redigerat 2010-08-02 14:40

Ingång till garaget öppnar kl 6, från garaget till gallerian öppnades av nån anledning 2 min före ingången på Smedjas framsidan.
Som sagt, tur att Telia delade ut kölappar annars hade blivit totalt kaos!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-08-04 11:38

La min order 00.57 hos telia, fick ett mail om leverans den 6/8, ringde idag och frågade varför ja inte fått mitt SMS med ordernr så ja kan söka efter min försändelse.
fick som svar att min telefon skulle kunna dröja upp till 6v

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-04 11:42
Ursprungligen av Mockan:

La min order 00.57 hos telia, fick ett mail om leverans den 6/8, ringde idag och frågade varför ja inte fått mitt SMS med ordernr så ja kan söka efter min försändelse.
fick som svar att min telefon skulle kunna dröja upp till 6v

La en order vid mer eller mindre samma tidpunkt. Då stod leverans 1-2 veckor på telias hemsida, 5 augusti i bekräftelsebrevet. Så 1-2 veckor låter ju rimligt, men 6 veckor borde ju vara för folk som beställer idag?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-04 13:53

Jag fink köa i 2h utanför telia i täby centrum. De anställda bjöd alla i kön på så mycket kaffe och snittar man ville ha. 2h senare gick jag hem med en iPhone 4 16gb

La också en beställning igår, men fick inget leveransdatum alls i bekräftelsemailet. Antar att man måste skriva på och skicka tillbaka avtalet först?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-04 16:32
Ursprungligen av rikard.agren:

La också en beställning igår, men fick inget leveransdatum alls i bekräftelsemailet. Antar att man måste skriva på och skicka tillbaka avtalet först?

Telia iPhone Blog Bloggarkiv Lite info ang. orderstatus

Har inte fått något SMS med ordernummer ännu.

Detta är sjukt! Beställde på telia.se den 30/7 kl 00:22

"Din order 700100164xxx, iPhone 4 Black 32GB, beställdes 2010-08-03.
Status - Väntar på leverans.
Statushistorik:
2010-08-04 - Väntar på leverans"

Bevaka tråden