Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS 10.3 - Pantherrykten

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om någon är intresserad!

http://www.looprumors.com/index1.html

Looprumors har sammanställt lite information som de anser sig veta om 10.3

Vad jag undrar är när märkning (lables) kommer tillbaka.

Hmm intressant ska bli spännade och se vad Panther verkligen kommer innehålla. Listan var skoj att läsa. Allt kommer nog inte... men några saker känns naturliga.

Labels har jag hagt länge nu. Unsanity Labels uppfyller alla mina behov. Bara $7.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-08 17:46

Inget speciellt på den listan känns det som.
Undrar även hur pass bra källor de har. Tycker mest att detta var en sammanfattning av alla lösa rykten som har snurrat runt det senaste 4-5 månaderna.

Förövrigt tycker jag att man borde ta bort metal och tona ned Aqua ännu mer. Skulle kunna tänka mig ett Aqua som ser ut mer som DVD Studio Pro i utseendet.

Tänkte bara tipsa om att det finns ett gäng trådar om 10.3 här i ryktesforumet. Först och främst den här långa tråden men även den här tråden och den här tråden.

Nya versioner har katt-namn (var inte 10.0 "Puma"?). Det är väl för att Steve Jobs har tagit sig en jamare inför varje keynote

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-09 02:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Tänkte bara tipsa om att det finns ett gäng trådar om 10.3 här i ryktesforumet. Först och främst den här långa tråden men även den här tråden och den här tråden.

Adrian, din blodhund!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-25 14:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Förövrigt tycker jag att man borde ta bort metal och tona ned Aqua ännu mer. Skulle kunna tänka mig ett Aqua som ser ut mer som DVD Studio Pro i utseendet.

Ett av ryktena är ju att themes dyker upp igen. Vore skönt bara för att slippa allt gnäll om Aqua, nu kan alla som vill ha Windows 3.1-tema

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-25 19:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av arru
Ett av ryktena är ju att themes dyker upp igen. Vore skönt bara för att slippa allt gnäll om Aqua, nu kan alla som vill ha Windows 3.1-tema

Exakt. Alla blir glada och nöjda och det blir fred på jorden.
Tycker för övrigt att Aqua fortfarande står sig riktigt bra. Snyggt så det förslår. Speciellt sedan 10.2.

Fast det vore sjysst att kunna välja bort det lite enklare…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-25 21:10

Det vore bra att kunna välja "Aqua-färg". I Mac OS 9 kunde man ju tex ändra färgen på rullningslisterna och laddningslinjerna och markeringsfärgen och allt sånt. I Mac OS X kan man bara välja mellan blått och grått. Man kunde ju välja färg i System 7 också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-25 21:12

Och så vill jag ha tillbaka klickljuden som fanns i Mac OS 9 när man tex flyttade fönster eller scrollade eller klickade på knappar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-25 21:17

Man bör kunna stänga av alla effekter osv med en alternativruta förslagsvis kallad "Optimera för prestanda" eller "Stäng av allt onödigt trams".

Märkning av skrivbordsobjekt åter.

Ljud- och grafikteman tillbaka.

Enklare gränssnitt utan ränder. Konkava knappar, inte konvexa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-25 21:19

Jag förstår inte meningen med den där "Piles"-grejen.

Piles. Piles will work just like piles of paper stacked up on your desk. Instead of documents having their own individual space on your computer, you group them together in a Pile and see the contents of that Pile by clicking on it.

Det verkar ju bara vara ett annat namn för mappar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Jag förstår inte meningen med den där "Piles"-grejen.

Piles. Piles will work just like piles of paper stacked up on your desk. Instead of documents having their own individual space on your computer, you group them together in a Pile and see the contents of that Pile by clicking on it.

Det verkar ju bara vara ett annat namn för mappar.

Det här kanske ger dig en bra idé vad de menar:

http://homepage.mac.com/rdas7/piles.html

  • Medlem
  • 2003-05-25 23:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Och så vill jag ha tillbaka klickljuden som fanns i Mac OS 9 när man tex flyttade fönster eller scrollade eller klickade på knappar.

Om du har classic installerat så kan du använda dig av Xounds för att få tillbaka ljuden. Jag har dock inte testat själv.

/majk

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Jag förstår inte meningen med den där "Piles"-grejen.

Piles. Piles will work just like piles of paper stacked up on your desk. Instead of documents having their own individual space on your computer, you group them together in a Pile and see the contents of that Pile by clicking on it.

Det verkar ju bara vara ett annat namn för mappar.

Jag tänkte samma sak först, men desto mer jag funderar ju bättre verkar det. Framförallt på det sätt jag använder skrivbordet. Att via piles kunna gruppera filer utan att bygga en mapphierarki tycker jag skulle vara väldigt skönt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-27 20:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av majk
Om du har classic installerat så kan du använda dig av Xounds för att få tillbaka ljuden. Jag har dock inte testat själv.

/majk

Men det kostar ju! (Fast inte så mycket, men ändå...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-27 20:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av jolander
Jag tänkte samma sak först, men desto mer jag funderar ju bättre verkar det. Framförallt på det sätt jag använder skrivbordet. Att via piles kunna gruppera filer utan att bygga en mapphierarki tycker jag skulle vara väldigt skönt.

Jaa... Du har nog rätt, när jag tänker efter...

Kunde ju vara ett bättre namn på det.

"piles" betyder hemorrojder på engelska.

:eek:

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-05-28 13:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mikael M
Kunde ju vara ett bättre namn på det.

"piles" betyder hemorrojder på engelska.

:eek:

http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/469.html

det var ju geek humor - skämtar om teknologiska rykten..

  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-06-07 14:20

Kommer det att kosta pengar att uppgradera från 10.2.6 till 10.3 "Panther"?

Eller kommer det bara vara att uppgradera gratis via Systeminställningarna?

Den kommer att kosta pengar, runt tusenlappen gissar jag. Precis som 10.2 kostade pengar alltså.

  • Medlem
  • 2003-06-07 14:42

Men de som f.eks. har kjøpt maskin, la oss si i dag, eller for 2 uker siden, må de betale og?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Axl
Men de som f.eks. har kjøpt maskin, la oss si i dag, eller for 2 uker siden, må de betale og?

Förr har väl Apple skickat med kuponger för gratis uppgraderingar, förutsatt att det kommer nya versioner av programvara inom si eller så lång tid. Jag vet dock inte om det har kommit sådana kuponger med nya datorer på senaste tiden.

Jag ska nog ta en titt i pappren jag fick med min dator, så att jag inte går miste om några bra erbjudanden när 10.3 kommer.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-06-07 16:53

Letade igenom kartongen för min PB 12" som jag köpte i maj i år, där låg det tre stycken "Programkuponger".

Kan man använda dom då när man köper 10.3 ?
Hur mycket rabatt snackar vi om? 1-5%?

Nya skärmdumpar av 10.3 finns nu tillgängliga här
http://www.deskmod.com/panther/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-21 14:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Nya skärmdumpar av 10.3 finns nu tillgängliga här
http://www.deskmod.com/panther/

Det där Exposé verkar intressant.
Har inte hört talas om det förut.

hmm... är det en FileExplorer jag ser eller...

Känns lite som Windows. Typ att Safari kan bläddra på disken eller på Internet.

Hoppas att det är ett fristående program för filhantering.

Vad är det här?

Det ser ut som en Safari-morfad Finder. Brushed Metal Finder-rykterna var sanna!

Bevaka tråden