Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iPod, iPad och iPhone 5?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg detta rykte på 9 To 5 Mac tidigare idag, men nu har även MacRumors bedömt det intressant nog att lägga på sin förstasida och då tänkte jag att det kunde vara värt en tråd:

Next-Generation iOS Device Rumors: New iPods Soon, Smaller iPad and iPhone 5 in Early 2011? - Mac Rumors

Originalkällan:

Leaked Details On 2010-2011 iPods, iPhone 5, Bumper 2 + iPad mini | iLounge Backstage

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-05 08:37

Att de kanske ordnar till antenn etc. på Iphonen är ju ganska troligt, men att den skulle kallas iPhone 5 tror jag inte. Den bli nog bara uppgraderad inuti med småsaker.

Jag är lätt tveksam till ryktet om en snabbare release av ny telefonmodell. Apple och andra tillverkare har längre tidshorisont på sina planer än så. Däremot så tror jag mycket väl att nästa modell håller på att testas och utvecklas nu. Iphone 4 fanns ju på ritbordet och prototyper testades redan för mer än två år sedan.

Jag är övertygad om att det dröjer minst 1 år innan iPhone 5 dyker upp. Dessutom har de säkert prototyper i 5-6 olika varianter som testas. Om det blir något blir det en iPhone 4.1 med ett varv eltejp runt.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-08-05 09:35

Vad är poängen med en mindre iPad? Visst, finns säkert de som har nytta av det, men då är det väl bättre att investera i en jätteliten iPad. iPod Touch / iPhone alltså.
Och blir det inte lite mycket olika skärmstorlekar och upplösningar? (Tänker främst på alla Appar som ska anpassas)

Ursprungligen av ledin:

Och blir det inte lite mycket olika skärmstorlekar och upplösningar? (Tänker främst på alla Appar som ska anpassas)

Så länge som de bara ändrar skärmens storlek men behåller upplösningen är det egentligen inte ett problem. Resultatet blir bara att det som visas på skärmen uppfattas som mindre.

Ursprungligen av Marcus K:

Resultatet blir bara att det som visas på skärmen uppfattas som mindre.

det är väl ett problem om något. Har jag gjort en punkt i mitt program som har "rätt" storlek i min ipad 9,7" och sedan köper någon min app till sin 7" ipad så kommer punkten vara mindre.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-05 14:43
Ursprungligen av poseidon84:

det är väl ett problem om något. Har jag gjort en punkt i mitt program som har "rätt" storlek i min ipad 9,7" och sedan köper någon min app till sin 7" ipad så kommer punkten vara mindre.

Det är väl inte ett problem?

Det är ju fortfarande rätt proportioner då det är samma upplösning på denna mindre skärm. Förhållandet mot överdel/underdel samt högerkant/vänsterkant kommer ju vara detsamma.

Ursprungligen av zinned:

Det är väl inte ett problem?

Det är ju fortfarande rätt proportioner då det är samma upplösning på denna mindre skärm. Förhållandet mot överdel/underdel samt högerkant/vänsterkant kommer ju vara detsamma.

Det blir ett problem om det är meningen att punkten ska vara 4,7 mm på skärmen.

Ursprungligen av pmarriott:

Det blir ett problem om det är meningen att punkten ska vara 4,7 mm på skärmen.

Om man har sådana krav på exakta mått på skärmen, så får tillverkaren/utvecklaren ange i AppStore att programmet bara fungerar på iPad, och inte på "iPad Mini" (eller vad den nu skulle kunna heta). Idag finns det ju program i AppStore som bara är för iPad, och inte för iPhone/iPod touch.

Eller så får man väl programmera så bra så att Appen känner av vilken skärm det är, och anpassar gränssnittet så att punkten visas i rätt storlek.

iPod och iPads Yes ny iPhone 5 nO

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-14 12:29

Känns ju som iPad med retina-display och kanske olika storlekar på skärm.

Och kanske design som liknar iPhone 4.

iPad med Retina-skärm och front facing kamera för Facetime känns vettigt.

Apropå rumors känner jag mig rätt säker på att ipod-touchen får facetime nu i September...

Ursprungligen av PeeMaN:

Apropå rumors känner jag mig rätt säker på att ipod-touchen får facetime nu i September...

Jupp, det låter vettigt i mina öron

FaceTime för Ipads då?..

Ursprungligen av Specias:

Jupp, det låter vettigt i mina öron

FaceTime för Ipads då?..

Nästa generation... Mars-april i USA. "sommar" i Sverige...

Ipod touch med Retina-skärm, utseendet av en Iphone 4 fast såklart mycket tunnare plus en kamera på baksidan.

Iphone 5?.. Mjaa, mer troligt att den version som dyker upp (i samband med att den vita börjar släppas) är en sådan fix då antennproblemet fått sig en behandling. Coating av något slag tror jag.

Jo apropå det här med att det dröjer för Apple att leverera telefoner, kan det vara så att de har stoppat utskicket av telefoner för att fixa samtliga av dem med en slags hinna på sidan av telefonen så att mottagningen inte längre blir lidande? Jag vet att Tre har fått olika leveransdatum flera gånger om från Apple:s sida. (Apples tidschema har alltså kanske brustit flera gånger?)

(Oj, lång mening)

Ursprungligen av Specias:

Jo apropå det här med att det dröjer för Apple att leverera telefoner, kan det vara så att de har stoppat utskicket av telefoner för att fixa samtliga av dem med en slags hinna på sidan av telefonen så att mottagningen inte längre blir lidande? Jag vet att Tre har fått olika leveransdatum flera gånger om från Apple:s sida. (Apples tidschema har alltså kanske brustit flera gånger?)

(Oj, lång mening)

De har inte stoppat några leveranser? Tre fick telefoner tidigare i veckan.

Ursprungligen av Capeman:

De har inte stoppat några leveranser? Tre fick telefoner tidigare i veckan.

Då ljög kärringen i telefon för mig :/

Apple matar på Iphones till alla länder där de släppt, att den bristfälliga tillgången skulle bero på förändring i produktionen är nonsens, isåfall hade Apple gått ut med det officiellt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-08-15 16:49

Retina för iPad känns inte rimligt i nästa version, tycker jag. Nu gissar jag bara, men magkänslan säger att en sådan skärm allena skulle göra iPaden orimligt dyr. tror därimot att den kommer få bumpade specar efter i mars kanske. mer minne + uppklockad processor, kamera och facetime.

När sedan rev 3 kommer är det möjligt att skärmen närmar sig "retina".

ang. ipod touchen känns det rimligt med retina + facetime.

my 2 cents..

Ursprungligen av krox:

Retina för iPad känns inte rimligt i nästa version, tycker jag. Nu gissar jag bara, men magkänslan säger att en sådan skärm allena skulle göra iPaden orimligt dyr. tror därimot att den kommer få bumpade specar efter i mars kanske. mer minne + uppklockad processor, kamera och facetime.

När sedan rev 3 kommer är det möjligt att skärmen närmar sig "retina".

ang. ipod touchen känns det rimligt med retina + facetime.

my 2 cents..

Iphonen blev inte dyrare av att få retina-skärmen... Jag kan däremot sätta mina två cent på att ipaden inte får extern antenn a la Iphone4

Ursprungligen av PeeMaN:

Iphonen blev inte dyrare av att få retina-skärmen... Jag kan däremot sätta mina två cent på att ipaden inte får extern antenn a la Iphone4

retina display på en iPad skulle ju inte innebära 960x640 direkt i upplösning eftersom iPaden redan har högre än det, skulle iPad få exakt som iPhonen en 4 gånger högre upplöst skärm är det en ganska rejäl display som skulle bli svindyr.

1
Bevaka tråden