Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CS2 under Snow Leopard?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ber om ursäkt, av någon anledning kan jag inte söka på denna forumavdelning.

Hur som helst, är det någon som kör CS2 under 10.6? Inte ens Adobe kunde svara på frågan. Skulle vara skönt med en indikation ialla fall innan man börjar stöket med att försöka flytta licensen till en ny dator (nu med Intelprocessor).

99.se:s alldeles egen medlem Baron bör kunna hjälpa till lite med detta.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-08-04 19:43

Jag får göra det ibland på min Mac Pro med 10.6.4 och det fungerar ganska dåligt, iaf med Indesign. Det är segt, uppträder underligt och kraschar väldigt ofta. Jag skulle m.a.o inte rekommendera dig att köra det på en Intelmac. Om du måste göra det så låt vänsterhanden ligga på "cmd-s"

Lite märkligt egentligen. Rosetta borde väl fungera lika bra som det faktiskt gör med 10.5.8, eller? CS2 fungerar alltså riktigt bra med 10.5.8, som jag kör med. Kan krascha, men väldigt sällan.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-04 20:44

Jag vet att Indesign CS2 fungerar i Snow Leopard.

//Rob

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-08-04 21:12

Det kan säkert variera ganska mycket beroende på vilka pluginer man använder. Eller om man jobbar med gamla EPSer från 90-talet. För mig kraschar tex alltid Indesign när jag försöker att spara en sida som PDF. Och text i textblock försvinner lite då & då, och då får jag klicka någonstans i blocket så dyker texten upp igen.

  • Medlem
  • 2010-08-05 00:28

Fungerar något stabilare i 10.6.4 än 10.5.8 på min MBP, men det där är väldigt varierande mellan olika processorer verkar det som. (Det är den enda skillnad vi kan identifiera mellan datorer som beter sig lite olika.)
Minst två saker fungerar inte alls i InD CS2 i 10.6: nätverksutskrifter och hög visningsprestanda av .eps monterade i InDD.

1
Bevaka tråden