Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över SMS från Samsung till iPhone?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har köpt en iPhone4 och dottern har tagit över min gamla 3GS. Nu har hon sms på sin gamla Samsung-telefon som hon vill ha i sin iPhone. Finns det något sätt att överföra sms från en gammal telefon till iPhone? (Förutom att vidarebefordra dem mellan andra telefoner...)

Tacksam för hjälp.

Det här är ju inte direkt en iPhone-fråga, så jag flyttar tråden till det mer allmänna "Mobiltelefoner"-forumet. Har också förtydligat rubriken lite.

/Mod

tror det enkla svaret är Nej.

Svåra vägen, ta reda på hur de lagras i en Samsung. Gissar att det är en gammal lur så det inte går ladda ner appar.
Även om man lyckas exportera dem så skall de i nästa steg importeras i iPhone. Betvivlar att någon gjort jobbet skriva ihop ngn "App" till detta.

Har hon Abb med "3000 fria SMS / mån" så går det ju att vidarebefordra dem, men då kommer avsändare inte stämma när de mottas.

Hade det vart min tös hade jag sagt, "Det går inte. man kan inte göra omelett utan att knäcka nåra ägg"
(Hon får acceptera att det inte går om hon skall ha ny lur)

Senast redigerat 2010-08-04 22:42

Tack Goflorp!
Din omelett-pedagogik gillar jag

Det är ett gammalt talesätt.
Vad det får en att förstå är att ngt nytt bättre ibland måste kosta ngt negativt...

Tycker lite synd om dottern din, ungar brukar ju spara hundratals SMS och hålla fast i dem hårt.

Om tösen laddar ner "Whatsapp" i AppStore kan hon SMS:a gratis, men det kräver att mottagaren har samma program. De i tonåren jag pratat med använde det - 3 av 4 ...
Funkar kanon mellan bästisar, då kan man ju komma överens om att köra det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-05 13:30

Du skriver inte vilken telefon det gäller. Gör alltid det. Om den har Symbian som operativ i sig så kanske du åtminstone kan spara in SMS och titta på från datorn.

Sync Software for Android, BlackBerry, iPhone, WinMo, Palm Pre, Palm Pixi, HTC Touch, Symbian OS phones to PC and Mac

1
Bevaka tråden