Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Muspekare och tangentbord lever eget liv

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är på intet sätt något annat än en användare. Har drabbats av något mystiskt på min MacBook Pro. Relativt ny, inköpt i våras.
För några veckor sedan var det plötsligt som om datorn började leva ett eget liv. Plötsligt var det som om jag vart jag än flyttade musmarkören på skärmen s a s gjorde en "markering". Detta hände en kväll och datorn blev nästan "kontaktbar" det gick inte ens att stänga av den ej heller med strömbrytaren, uppfattade den som helt låst. Stängde nog bara ned den med locket. Dagen efter fungerade det hela märkligt nog igen.

Nu i 2 dagars tid verkar ett liknande problem ha kommit tillbaka. För det mesta använder jag min MacBook om den är men har även en större skärm och trådlös mus och tangentbord. Efter att använt den med dessa prylar så när jag åter med endastMacbookens skärm och muspekare, skulle använda den så lydde inte muspekaren. Ibland dök det plötsligt upp nya mappar på skrivbordet som jag inte valt själv, ibland verkade det som om den högerklickade av sig själv.

Startade om i felsäkert läge. Verkar då funka men olika länge, "spökerierna återkommer". Virus?

Så hjälp en som bara är användare, vad kan ha hänt? Vad att göra?

Jag har förtydligat din rubrik. Tänk på att sätta rubriker som tydligt beskriver vad tråden handlar om.

/Mod

Det är inte virus du har, det är i alla fall säkert. Finns i princip inga virus till OS X. Däremot kan jag inte riktigt svara på vad du har för problem, men du kommer säkert snart att få hjälp.

1
Bevaka tråden