Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhonebutiken levererade fel vara

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Beställde (och betalade för) en iTrip Autopilot från Iphonebutiken.se men fick den enklare iTrip Auto levererad. Taskigt med tanke på att Autopilot bara kostar ungefär hälften. Har mailat deras support men dom har inte brytt sig om att svara ens.

Senast redigerat 2010-08-03 22:14
Ursprungligen av LazarusE:

Beställde (och betalade för) en iTrip Autopilot från Iphonebutiken.se men fick den enklare iTrip Auto levererad. Taskigt med tanke på att Autopilot bara kostar ungefär hälften. Har mailat deras support men dom har inte brytt sig om att svara ens.

Det här har jag ju grymt svårt att tro på.

PM:a mig här om du inte fått svar.

Ursprungligen av iphonebutiken:

Det här har jag ju grymt svårt att tro på.

PM:a mig här om du inte fått svar.

Gärna uppföljning i tråden så man ser vad som skett och hur det löser sig, tack.

Ursprungligen av keptang:

Gärna uppföljning i tråden så man ser vad som skett och hur det löser sig, tack.

Inte mycket som har hänt egentligen.
Varken Iphonebutiken eller "Iphonebutiken" har visat några livstecken.

Skit samma, jag upptäckte inte att dom hade skickat en annan vara än den jag hade betalt för, förrän jag redan hade installerat den i bilen (la ner en massa arbete och tid på att dölja sladdar). Jag är därför inte intresserad av att skicka tillbaks den.

Däremot kommer jag att ha svårt att förmå mig att anlita dom igen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-10 09:47
Ursprungligen av LazarusE:

Inte mycket som har hänt egentligen.
Varken Iphonebutiken eller "Iphonebutiken" har visat några livstecken.

Skit samma, jag upptäckte inte att dom hade skickat en annan vara än den jag hade betalt för, förrän jag redan hade installerat den i bilen (la ner en massa arbete och tid på att dölja sladdar). Jag är därför inte intresserad av att skicka tillbaks den.

Däremot kommer jag att ha svårt att förmå mig att anlita dom igen.

Det går inte att byta prylen och ha kvar kablarna? Om det är lika kontakter på dem....

Ursprungligen av kenjon:

Det går inte att byta prylen och ha kvar kablarna? Om det är lika kontakter på dem....

Det är en allt-i-ett-produkt. Kabel, sändare och kontakter sitter ihop.

Ovanstående 8 inlägg har brutits ut från en annan tråd. Den tråden är tänkt att bara innehålla länkar till olika butiker, inte längre diskussioner kring ett köp.

/Mod

Så vitt jag kan se så säljer inte iPhonebuitken den produkt du säger att du har fått. Jag hittar iallafall inte den på deras sajt.

Och att den bara kostar hälften är väl en liten överdrift. Enligt Griffins hemsida så är de rekommenderade priserna för de två produkterna $69.99 och $79.99. Men det skiljer kanske mer ute i butikerna.

Men oavsett vilket, så ska det bli spännande att följa vad som händer i ärendet.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Så vitt jag kan se så säljer inte iPhonebuitken den produkt du säger att du har fått. Jag hittar iallafall inte den på deras sajt.

Och att den bara kostar hälften är väl en liten överdrift. Enligt Griffins hemsida så är de rekommenderade priserna för de två produkterna $69.99 och $79.99. Men det skiljer kanske mer ute i butikerna.

Men oavsett vilket, så ska det bli spännande att följa vad som händer i ärendet.

Denna beställde jag:
Griffin iTrip AutoPilot with SmartScan - FM-sändare & laddare - iPhonebutiken.se

Denna fick jag:
Griffin Technology: iTrip Auto - FM Transmitter and Car Charger for iPod & iPhone

När jag upptäckte saken kollade jag billigaste priset på prisjakt.se, som då var ca 420:-. Nu är det visst ca 500:-

Ursprungligen av iphonebutiken:

Det här har jag ju grymt svårt att tro på.

PM:a mig här om du inte fått svar.

Du har fått PM.

Trist, tack iallafall för att du tog dig tid att posta.

Det är väl inte så svårt att efter ngn form av kontroll sedan kreditera mellanskillnaden.

Sånt här händer i alla företag.

Som företagare (om man är seriös) är det ju bara ta det för vad det är, ett fel, kolla, lär, backa pengar. vad pratar vi? 300:- ?

Skall bli spännande se hur butiken väljer lösa det här.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-10 22:47

Känns som "iPhonebutiken" och övriga skitföretag hänger här enbart för att marknadsföra namnet än att lösa några egentliga problem.

Borde finnas någon regel som hindrar företag att skapa inlägg, och att forumet enbart används av privatpersoner. Visst får man ha sitt företag/arbetsplats och vara stolt över det/den, men inläggen här ska göras som privatperson än representant för X. Det samma gäller Telia. Vill man dem något kan man ta det på deras blogg/mail/kundtjänst/butik. Det vore även bättre för dessa aktörer själva, då de kan samla all information på ett enda ställe istället för att sprida det halvhjärtat här och där.

Det finns ju faktiskt forum där det fungerar väldigt bra med leverantörerna på plats och där leverantörerna är väldigt aktiva och interaktiva. Se på sweclockers.com t.ex

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/
Här kommunicerar företag i datorbranschen med SweClockers läsare.

Nu har det gått några dagar till. Har det hänt något i ärendet?

Har inte hört ett knyst från dom.

Jag skiter det. Handlar någon annanstans ifrån nästa gång.

Vi är flera som tänker likadant.

Tack för den infon. Nu vet jag var jag inte ska shoppa.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-16 01:11

Lite kul faktiskt att iphonebutiken är snabba på att svara först i tråden men sen säger dom inte ett knyst.
Riktigt dåligt att inte komma med någon mer info om vad som hänt om dom nu känner att det skulle vara fel det han säger.
Tänker inte handla där heller i fortsättningen.
Riktigt illa!

Hade man varit ett seriöst företag hade man varit snabb på att svara i denna tråd. Skulle precis handla ett par hörlurar och hittade ett par i iphonebutiken men tack vare denna tråd handlar jag någon annanstans!

Ursprungligen av korthoga:

Hade man varit ett seriöst företag hade man varit snabb på att svara i denna tråd. Skulle precis handla ett par hörlurar och hittade ett par i iphonebutiken men tack vare denna tråd handlar jag någon annanstans!

Märkliga är ju att företaget svarade samma dag, för 13 dagar sedan, och sen den dess inte ett knyst enligt LazarusE.

Dåligt.

Det var nog inte vad Dan tänkte sig när han sålde företaget.

Vad skönt, då sparade jag en slant..

Internet är skrämmande effektivt för att dela med sig av synpunkter. Undrar hur många tusen butiken förlorar på att göra fel och att sedan bete sig arrogant mot kunden.. garanterat mer än mellanskillnaden på din vara, det är jag övertygad om!

Vilken tur att jag hittade den här tråden. Var precis på väg att beställa från dom, men nu hittar jag sakerna någon annanstans istället.
Tack internet (och 99.se)

Ursprungligen av yabbah:

Vilken tur att jag hittade den här tråden. Var precis på väg att beställa från dom, men nu hittar jag sakerna någon annanstans istället.
Tack internet (och 99.se)

Samma här - fick bli ishop istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 06:12

Rösta även ner den här ex: så fler inte handlar där: iPhoneButiken - Omdömen, statistik och information

Det handlar inte om att vi ignorerar någon, det handlar helt enkelt om att vi inte fått några mail från 99, varken ang trådar som uppdaterats eller ang nya PMs.

Vi har fått mail från LazarusE tidigare, men det han skickade ang denna produkt har vi inte fått. Det är svårt att agera när vi inte fått mailet :-/

Självklart kommer detta rättas till, håller även på att undersöka varför vi inte får några mail från 99.se längre.

Sedan start har vi skickat nästan 20 000 ordrar, till nöjda kunder (som bl a går att se på både PrisJakt och PriceRunner). Vi är även certifierade av Trygg E-handel som gör stickprov för att se att vi faktiskt håller det som certifieringen innebär.

Tyvärr kommer mail bort. Det är sällan, men det händer. Om man inte fått svar från oss inom 2 dagar (vi svarar vanligtvis inom några timmar under kontorstid), skicka gärna ett nytt mail.

Vi finns även på Facebook, Twitter och andra forum om man misstänker att ens mail inte kommit fram.

Hade vi inte varit seriösa, och faktiskt ignorerat mail med mening, så hade dessa kanaler varit översvämmade med irriterade kunder.

Ursprungligen av iphonebutiken:

Det handlar inte om att vi ignorerar någon, det handlar helt enkelt om att vi inte fått några mail från 99, varken ang trådar som uppdaterats eller ang nya PMs...

Får heller inga mail ifrån 99!

Ursprungligen av iphonebutiken:

...håller även på att undersöka varför vi inte får några mail från 99.se längre...

Ursprungligen av DimDim:

Får heller inga mail ifrån 99!

Har ni kollat i "Inställningar". Finns en länk längst ner på sidan under rubriken "Din profil".

Det är kanske något som har fallit bort där, och som behöver kryssas i igen.

Om det visar sig att allt är ikryssat och ni ändå inte får några mail, så föreslår jag att ni tar upp detta i Projekt eller Feedback.

Och så kan vi fortsätta på det ursprungliga ämnet i den här tråden...

/Mod

Ursprungligen av iphonebutiken:

Det handlar inte om att vi ignorerar någon, det handlar helt enkelt om att vi inte fått några mail från 99, varken ang trådar som uppdaterats eller ang nya PMs.

Vi har fått mail från LazarusE tidigare, men det han skickade ang denna produkt har vi inte fått. Det är svårt att agera när vi inte fått mailet :-/

Självklart kommer detta rättas till, håller även på att undersöka varför vi inte får några mail från 99.se längre.

Sedan start har vi skickat nästan 20 000 ordrar, till nöjda kunder (som bl a går att se på både PrisJakt och PriceRunner). Vi är även certifierade av Trygg E-handel som gör stickprov för att se att vi faktiskt håller det som certifieringen innebär.

Tyvärr kommer mail bort. Det är sällan, men det händer. Om man inte fått svar från oss inom 2 dagar (vi svarar vanligtvis inom några timmar under kontorstid), skicka gärna ett nytt mail.

Vi finns även på Facebook, Twitter och andra forum om man misstänker att ens mail inte kommit fram.

Hade vi inte varit seriösa, och faktiskt ignorerat mail med mening, så hade dessa kanaler varit översvämmade med irriterade kunder.

Visa nu att ni bryr er och processen er emellan är inte det intressanta.

Om säljaren och köparen kommer tillbaka med ett besked om hur det gått i det här ärendet när det är klart så tycker jag det är kanon.

Som jag sa ovan, det är fråga om några hundralappar max och en ren skitsak i formalitet. Att Säljaren var kontaktad tog jag för givet när jag skrev mina order ovan, om det nu inte var så får jag be om ursäkt för mitt förhastade omdöme.

Ursprungligen av iphonebutiken:

Det handlar inte om att vi ignorerar någon, det handlar helt enkelt om att vi inte fått några mail från 99, varken ang trådar som uppdaterats eller ang nya PMs.

Vi har fått mail från LazarusE tidigare, men det han skickade ang denna produkt har vi inte fått. Det är svårt att agera när vi inte fått mailet :-/

Självklart kommer detta rättas till, håller även på att undersöka varför vi inte får några mail från 99.se längre.

Sedan start har vi skickat nästan 20 000 ordrar, till nöjda kunder (som bl a går att se på både PrisJakt och PriceRunner). Vi är även certifierade av Trygg E-handel som gör stickprov för att se att vi faktiskt håller det som certifieringen innebär.

Tyvärr kommer mail bort. Det är sällan, men det händer. Om man inte fått svar från oss inom 2 dagar (vi svarar vanligtvis inom några timmar under kontorstid), skicka gärna ett nytt mail.

Vi finns även på Facebook, Twitter och andra forum om man misstänker att ens mail inte kommit fram.

Hade vi inte varit seriösa, och faktiskt ignorerat mail med mening, så hade dessa kanaler varit översvämmade med irriterade kunder.

Ett förtydligande kan vara på sin plats kanske:
Jag mailade inte butiken om att dom skickat fel vara, jag använde kontaktformuläret på deras hemsida.

I samband med beställningen hakade själva betalningen upp sig. Jag använde då formuläret för att be dom makulera beställningen så jag kunde göra en ny. Detta tog inte ens 10 minuter för dom att svara på.

Man blev ju därför aningen förvånad (och förbannad) när mina klagomål på varan däremot möttes med total tystnad.

Det var inte förrän jag tog upp det här på 99 som det hände något.
"iphonebutiken" bad mig då PM:a honom vilket jag också gjorde. Även detta möttes med total tystnad. Varför, vet vi nu, fast det visste jag ju inte då.

Jag har blivit ombedd att skicka bilder på förpackning och själva produkten vilket jag kommer att göra.

För den som undrar vad skillnaden egentligen är mellan dom bägge produkterna (förutom priset) kan jag berätta att iTrip AutoPilot har kontroller för paus/framåt/bakåt på själva cigaretttändarkontakten vilket inte den enklare iTrip Auto har. Väldigt smidigt om man har uttaget mellan framsätena.

Bevaka tråden