Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästan allt försvann efter uppgradering till iOS4.

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 12:12

Har en 3G och efter den långa uppdateringen som också avbröts en gång så har nästan allt i telefonen försvunnit, allt förutom musik, bilder och filmer.

Jag vill väldigt gärna ha tillbaka mina kontakter,

Vad ska jag ta mig till?

tacksam för svar!

Om du gjorde en backup innan (synka) vilket du bör ha gjort så är det bara att återställa från backup efter du gjort en restore t.ex

Normalt sett så synkar man sina kontakter mot datorn eller mobileme/google och då finns de naturligtvis som backup där.

Har du inte gjort en backup så finns inget att återställa.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2010-08-03 12:25

Innan du uppdaterade så gjordes väl en säkerhetskopiering, eller hur? Då finns allt i denna säkerhetskopiering. De som har samma erfarenhet som du har gjort en återställning (i iTunes) och fått allt tillbaka. Ha tålamod, uppdateringen och återställningen kan ta väldigt lång tid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 12:28

Ja, det stod att den gjorde en säkerhetskopia innan den skulle uppdatera programmet.

Jag tänkte mig att den sedan skulle synka tillbaka efter uppdateringen, och det har den väl gjort fast det enda som är kvar är mediafiler. Kontakter,e-post inställningar, sms och anteckningar allt sånt är borta.

Har provat återställa men inget kommer tillbaka.

Är allt verkligen borta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 12:31

Återställning i itunes, HUr går det till?

Det jag har provat hittils är att högerklicka på iphoneikonen i itunes sedan återskapa från säkerhetskopia

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 13:16

Ska jag ge upp?

Dom säkerhetskopior som finns i itunes är från idag.. Den som gjordes igår innan uppdateringen kan jag hitta i itunes. Finns det något annat sätt att hitta dom i macen? eller ska jag återställa itunes och hoppas på att säkerhetskopian dyker upp igen?

eller eller?

*lite desperat*

Tacksam för Hjälp

De som finns där är de som finns där, har du ingen gammal kvar så finns inte informationen kvar.

Återställning av iPhone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 13:25

Är det så att itunes skriver över säkerhetskopior?
Har nu tre säkerhetskopior och alla dessa är från idag.

det betyder att den har gjort kopior på ingenting.

Finns det inget sätt att ta fram en gammal säkerhetskopia.

Ursprungligen av manito:

Är det så att itunes skriver över säkerhetskopior?
Har nu tre säkerhetskopior och alla dessa är från idag.

det betyder att den har gjort kopior på ingenting.

Finns det inget sätt att ta fram en gammal säkerhetskopia.

Det är du som synkroniserat 3 gånger idag, då gör den även säkerhetskopia.

På min dator så ser jag 5st backuper, de senaste 5 synkroniseringarna.

Om den inte listas i iTunes så finns den inte kvar.

Rekommenderar att du i fortsättningen synkar dina kontakter med det vackra molnet, MobileMe (kostar pengar), Gmail/Google (gratis). Då slipper man såna här överraskningar..

edit: Kom på det, om du använder Time Machine eller något annat backup-program, kika i ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/
Det är där backuperna hamnar.

http://support.apple.com/kb/ht1414

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 13:35

jahapp..

då ger jag upp...

Tack för Hjälpen!

Livet går vidare

Ursprungligen av manito:

jahapp..

då ger jag upp...

Tack för Hjälpen!

Livet går vidare

Jag la precis till en grej i min post, vet inte om du såg det också.

Kom på det, om du använder Time Machine eller något annat backup-program, kika i ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/
Det är där backuperna hamnar.

iTunes: Backing up, updating, and restoring your iPhone, iPad, or iPod touch software

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 13:51

Har ingen MobileSync !

hittade den nu,

men det är samma 3 säkerhetskopior som är från idag

Senast redigerat 2010-08-03 14:01
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 14:29

ja och timemachine har buggat för mig så den var av, kan man återställa på annat sätt med något program`?

Nej, det är Time Machine som är själva backup/återställningsprogramvaran. Har den inte tagit backup så finns det inget att återställa.

Kul bugg - NOT! Shit, det är väl det jag råkat ut för då...men i medelanden så finns dialogerna samt telefonnumrena kvar

1
Bevaka tråden