Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe släpper Acrobat 6.0 + Reader 6.0

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen kanske de flesta säger?
I och med 6.0 släpps även namnet "Acrobat Reader" och blir enbart "Adobe Reader".

Mer info följer..
Läs mer på (och ladda ner Reader)
http://www.adobe.com/products/acrobat/acro_ad.html (Info + reklamfilm, lätt 1984 inspirerad)
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/103 (För Acrobat 6.0)
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/107 (För Reader 6.0)

Installfilen för Reader är på 968Kb och hela installationen som laddas ner därefter väger in på ca 21Mb.

Som vanligt läste du det först på 99mac, väl?

Ovanligt ondskefullt program. 666 kb stort.

Ciryon

Edit: Enligt Versiontracker. Men det verkade ju inte stämma.

Fast den var ju på 968 när den väl låg på skrivbordet

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Fast den var ju på 968 när den väl låg på skrivbordet

Du ser.. det är nånting jävulskt med det här. Magiska förvandlingar av filstorlekar.

Ciryon

Urs, ska man tvinga kunderna att ladda ner 21 MB Adobe Reader nu då?

Ja det ska man *djävulskt smil*

Den klarar tydligen eBooks nu också. Trevligt!

Ciryon

Är det läge att bli paranoid snart?... jag pillade lite med Digital Signatures :rolleyes:

Nya readern tar 100 gånger längre tid på sig att starta än den tidigare och när den väl är igång får den min G4 867MHz att kännas som en Performa 6200 med OS 9.1 och 32 MB RAM...

Citat:

Skrevs ursprungligen av star-affinity
Nya readern tar 100 gånger längre tid på sig att starta än den tidigare och när den väl är igång får den min G4 867MHz att kännas som en Performa 6200 med OS 9.1 och 32 MB RAM...

Det är sånt som kallas utveckling

Citat:

Skrevs ursprungligen av star-affinity
Nya readern tar 100 gånger längre tid på sig att starta än den tidigare och när den väl är igång får den min G4 867MHz att kännas som en Performa 6200 med OS 9.1 och 32 MB RAM...

På min PB 1 GHz 17" startade den på ungefär 4 sekunder. Det är inte 100 gånger längre än den gamla.
Jag tycker det bådar gott, har beställt en uppgradering av Acrobatpaketet idag.

Som vanligt läste du det först på 99mac, väl?

Stämmer, men jag lade in det i filarkivet redan 10.34;)

Är det nån som lyckats få eBook registreringen att fungera? Jag har skapat fint Adobe ID men det fungerar inte oavsett webläsare.

Har Adobe blivit Microsofts bästa polare? Windows servrar och .NET integration och Digital Rights Management. *suck* Nästa version av photoshop kommer väl bara för winblows.

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
På min PB 1 GHz 17" startade den på ungefär 4 sekunder. Det är inte 100 gånger längre än den gamla.
Jag tycker det bådar gott, har beställt en uppgradering av Acrobatpaketet idag.

Äh, jag menade såklart inte ordagrant "100 gånger längre tid". Hade även en hel del andra program och processer igång när jag körde igång Adobe Reader för första gången, så det var kanske inte så konstigt att det kändes lite segt. Det startar dock långsammare än tidigare versioner och definitivt inte på 4 sekunder på min maskin. Snarare 8, och då har jag ändå en ny Maxtor 120 GB hårddisk med 8 MB cache...

  • Oregistrerad
  • 2003-05-28 09:59

Finns det fortfarande ingen PDF-plugin till browsern (Safari / IE) i OS X? Jag såg fram emot version 6 just av anledningen att jag förutsatte att Adobe skulle tillhandahålla en sån plugin. Missade jag nåt vid installationen eller finns den ingen plugin?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Malm
Finns det fortfarande ingen PDF-plugin till browsern (Safari / IE) i OS X? Jag såg fram emot version 6 just av anledningen att jag förutsatte att Adobe skulle tillhandahålla en sån plugin. Missade jag nåt vid installationen eller finns den ingen plugin?

På adressen http://www.schubert-it.com/ finns en PDF-plugin som fungerar i Safari.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-28 16:50

Hur är det med destiller, finns den med i Acrobat 6?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-01 00:24

Is Acrobat Distiller now native to Mac OS X?

Yes, Acrobat Distiller (which is part of both Acrobat 6.0 Standard and Acrobat 6.0 Professional) is native to Mac OS X. The minimum system requirement for Acrobat 6.0 Professional is Mac OS X 10.2.2. Acrobat Distiller is a Cocoa application and Acrobat 6.0 is Mac OS X-native carbonized.

Källa: Adobe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-01 17:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Är det nån som lyckats få eBook registreringen att fungera? Jag har skapat fint Adobe ID men det fungerar inte oavsett webläsare.

Har Adobe blivit Microsofts bästa polare? Windows servrar och .NET integration och Digital Rights Management. *suck* Nästa version av photoshop kommer väl bara för winblows.

Ciryon

Fungerar ej för mig heller

Har längtat så efter ebooks!

Vänligen, Ylan

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ylan
Fungerar ej för mig heller

Har längtat så efter ebooks!

Jag fick det att fungera och laddade ner en demo-bok. Att det inte fungerade förut berodde nog på att deras servrar var för upptagna. Fungerar alldeles utmärkt nu i alla fall! Jag gillar faktiskt att man numera kan "låna" en bok för några veckor och betala därefter. Problemet är bara att jag inte har hittat några böcker jag ville ha. Försökte med lite kursliteratur (som ju är fasansfullt dyrt och nog "onödigt" att ha i tryckt form) men icke då...

Ciryon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-01 21:52

Kanon,

skall prova meddetsamma. Titta även in på biblioteket, där finns en del att låna!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-01 22:03

Fungerade inte :(.

Vilken webbläsare använder du Cyrion?

Jag har provat med Safari och IE.

Vänligen, Ylan

Jag använde Safari. Märkte också att jag av någon anledning inte kunde skriva exakt samma namn som jag skrev i mitt Adobe-ID. Det fungerade när jag ändrade lite på förnamnet.

Ciryon

Aight, überbossen var inne och meddelade att jag snart får Acrobat 5.x +fri uppgradering till 6.0

Skall bli intressant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-02 13:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Jag använde Safari. Märkte också att jag av någon anledning inte kunde skriva exakt samma namn som jag skrev i mitt Adobe-ID. Det fungerade när jag ändrade lite på förnamnet.

Ciryon

Oj då, ändrade hur då? Jag förstår inte riktigt hur jag skall ändra. Byta från versaler till gemener? Ta bort en bokstav?

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden