Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet Sharing funkar inte

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag får inte Internet Sharing att lira. Jag hittar heller inga svar på nätet.

Översikt: 3G>iphone>bluetooth>macbook pro>wifi>iPad

iPaden får IP men ingen router, dns eller annat från MBP. Jag börjar lura lite på att det kanske inte ska funka? Antingen pga bluetooth eller bara att det blir "dubbel" delning.

Ett grundproblem är väl egentligen att iphone via USB slutat funka sedan senast jag körde det... Det har jag kört tusen gånger förut så nått har hänt i iOS4 eller senaste 10.6.

Suck.
Det vore ju lite enklare om Apple kunde slappna av och släppa en Dock-to-Dock kabel och direkt tethering mellan iPhone och iPad. Jag räknar med att vi ser den lösningen ungefär år 2034.

Jaja, får väl surfa via datorn i stugan då...
Men har någon något tips så tackar och bugar jag.

USB Tethering löst:
Om du inte automatiskt får blå statusbar helt plötsligt en dag kan det tydligen bero på att iTunes uppdaterats men inte startats efter uppdateringen. Att starta iTunes ->OCH GODKÄNNA VILLKOREN<-gjorde att datorn åter kunde använda telefonen som internetuppkoppling.

Det låter sjukt som lösning men jag har inte gjort något annat. Inte öppnat något program eller startat om varken dator eller iPhone.

Och så funkar allt som tänkt.

Det var BT och inte hela setuppen som var felet. Nu när USB funkar så kan iPaden äntligen koppla upp sig

Najs, semestern räddad.

1
Bevaka tråden