Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omkopplare dock till 3.5 mm?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-01 13:04

Det här kanske egentligen inte blir ett tillbehör till iPhone / iPod utan ett tillbehör till tillbehören.

Fler och fler ljudutrustningar har en iPod-dockstation, jättepraktiskt om man har en iPhone eller iPod men mindre praktiskt annars.

Jag tänkte kolla ifall någon vet huruvida det finns någon slags omkopplare som ansluter till docken men istället erbjuder en 3,5 mm inkoppling så att även andra tillverkares telefoner/musikspelare kan kopplas in?

Apples egen dock för 2-300:- i affär (många har diskuterat om den är värd det, men men) den har en 3,5mm hål bakpå.
Från den drar du bara en kabel till valfri musikanläggning, gissar på att du får in musiken via "AUX".

Vi har en köksradio av bra kvalisort och vi "matar" den på detta viset - antingen med min Shuffe eller så kör gumman Spotify på sin iPhone 3GS.

Nu tror jag jag hajjar, missuppfattade nog dig där.

Du vill ha en anpassning som du sätter i iPhone-dockan på klockradion som gör att en
Samsung passar (eller liknande).

Någon sådan känner jag inte till.

Apple har ju inget intresse av att den tillverkas. Skule vara ngn kinestillverkare i så fall.

Det blir nog att söka på typ dealextreme (Hong Kong) eller liknande platser.

Hittar en del "music docks" på mobile.brando

http://mobile.brando.com/music-dock_c0842d005?shop_by=category

Kan det va till ngn hjälp?

De har bland annat en pryttel som klarar flera märken:
http://mobile.brando.com/ultimate-mhub-one-dock-station-for-iphone-ipod-blackberry-htc_p04159c0842d005.html

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-03 18:30

Lycklig.

Letade efter exakt samma sak som trådskaparen och blev lycklig att det finns fler med samma problem som jag. Ännu lyckligare blev jag när jag såg detta, DealExtreme: $2.63 3.5mm Male to iPod/iPhone 2G/3G/3GS Female Adapter Cable - Black (95CM-Length)

Vad kul att det löste sig.

Jag sökte mera efter en hållare än en kabel när jag rotade runt lite.
Men den kabeln funkar ju lika bra.

1
Bevaka tråden