Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IKEA Sverige släpper iPhone app

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

2010-07-09
Idag lanserar IKEA sin första iPhone-applikation för den svenska marknaden. Applikationen ”IKEA Sverige” gör det ännu enklare och roligare för IKEA kunder att förbereda sina inköp och att handla på de 17 IKEA varuhus som finns i Sverige.

Applikationen ”IKEA Sverige” för iPhone ger IKEA kunder lättillgänglig information om aktuella kampanjer och erbjudanden. Användaren kan även bläddra i det stora IKEA sortimentet, söka efter produkter och få detaljerad information om mått, färg, pris och om varan finns i lager. Applikationen gör det enkelt att sammanställa en inköpslista med totalpris och information om var på det aktuella varuhuset produkterna finns att hämta.

- Det är väldigt roligt att kunna erbjuda våra kunder i Sverige
en IKEA applikation för iPhone. Vi hoppas att den kommer att göra det ännu enklare att handla på IKEA. Vi kommer att lyssna noga på våra kunders synpunkter och uppdatera applikationen därefter, säger Nils Larsson, marknadschef IKEA Sverige.

Med applikationen ”IKEA Sverige” får IKEA kunder även information om hur långt det är till närmaste IKEA varuhus, en detaljerad vägbeskrivning, öppettider och en karta över varuhuset.

Applikationen är tillgänglig från och med idag för gratis nedladdning på iTunes App Store och är kompatibel med iPhone, iPod touch och iPad.

För mer information kontakta gärna
Ivana H. Flygare, Informationschef IKEA Sverige,
0733-47 11 52
ivana.flygare@ikea.com

IKEA har 17 varuhus i Sverige, som årligen besöks av 32 miljoner människor. Distanshandeln bedrivs genom IKEA Handla Hemma. IKEA koncernen har 276 varuhus i 25 länder, som årligen besöks av 560 miljoner människor. IKEA katalogen trycks i 198 miljoner exemplar på 28 språk.

Pressreleasen i sin helhet hittar du här IKEA | Pressrummet | Aktuell pressrelease

Direktlänk till nerladdning på Svenska Appstore här
http://itunes.apple.com/se/app/ikea-sverige/id380663532?mt=8

kollade runt lite, hade hoppats på iPad specifik app också men det kanske kommer. Det enda jag saknar är väl att markoncall appen där du kan inreda en lägenhet slås ihop med ikea appen så jag kan trycka på en möbel i ikea-appen och sedan placera den i min ritning över min lägenhet och se hur det passar in.

Det finns ju helt klart utrymme för fler och förbättrade funktioner men ett bra första steg om inte annat. Då iPaden inte är lanserad i Sverige är det ju ganska förståligt att dom inte släppt någon iPad specifik version än också.

IKEA appen har funnits för UK ett tag redan, kollade nu och den är också bara iphone trots att dom haft ipaden ett tag. Men jag tror som dig att det inte kommit någon än då ipaden inte är så utspridd i sverige. Jag hoppas dock det kommer och gärna i form av IKEA home planning och liknande program

UK appen känns riktigt sunkig, 384 sidors PDF browsning känns inte helt iPhone.. (Nu har jag inte kollat den på ett tag så det är möjligt att den uppdaterats något men iaf).

Är den inte lite väl 2008? too little too late?

1
Bevaka tråden